۱۶ هدف کلان در طرح عدالت و تعالی نظام سلامت

مشاور و دستیار ویژه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دومین اجلاس حضوری روسای دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی کشور در مازندران به تشریح ۱۶ هدف کلان در طرح عدالت و تعالی نظام سلامت پرداخت.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، دکتر علی نمکی گفت: ۱۶ هدف در تدوین طرح عدالت و تعالی نظام سلامت مورد توجه قرار گرفت که در پی تاکیدات مقام معظم رهبری تقویت، بازسازی و توسعه شبکه بهداشتی و درمانی کشور، اولین هدف این طرح است.

وی ارکان طرح عدالت و تعالی نظام سلامت را عدالت در خدمات، تعالی نظام سلامت و سلامتِ مردم محور اعلام کرد و افزود: در بررسی مشکلات نظام سلامت به دو معضل اساسی یعنی دسترسی ناعادلانه مردم به خدمات و عدم مطلوبیت کافی ارائه خدمات رسیدیم، بر این اساس نام طرح را عدالت و تعالی نظام سلامت انتخاب کردیم.

مشاور و دستیار ویژه وزیر بهداشت در ادامه روند کلی طرح، مراحل برنامه ریزی و اجرا، ساختار مفهومی و چالش ها و علل ناکارآیی نظام سلامت را توضیح داد و اظهار داشت: دکتر عین اللهی وزیر بهداشت به این طرح توجه ویژه دارد به نحوی که در ۶ جلسه از جلسات تدوین طرح با حضور معاونان وزارتخانه، هر جلسه سه ساعت شرکت کرد. بنابراین لازم است روسای دانشگاه‌ها ‌نیز به این طرح توجه ویژه داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha