۱۰۵ هزار بیمار کلیوی در کشور وجود دارد/رتبه اول آگاه سازی و پیشگیری از بیماری کلیوی توسط انجمن کلیوی زنجان

مدیرعامل انجمن خیریه کلیوی کشور با اشاره به اینکه انجمن خیریه کلیوی ایران  بیش از ۱۸۰ شعبه در سراسر کشور دارد  گفت : در حال حاضر ۱۰۵ هزار بیمار مزمن کلیوی، پیوندی و دیالیزی تحت پوشش این انجمن قرار دارند.

گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان ،اعظم پناهی  با اشاره به اینکه انجمن خیریه کلیوی ایران  بیش از ۱۸۰ شعبه در سراسر کشور دارد  اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۵ هزار بیمار مزمن کلیوی، پیوندی و دیالیزی تحت پوشش این انجمن قرار دارند.

وی با  اشاره به اینکه امید به زندگی در بیماران دیالیزی بسیار پایین و در حد ۳۰ تا ۶۰ درصد است، بیان کرد : انجمن خیربه کلیوی در راستای حمایت از بیماران تشکیل شده است و موظف  است تا این بیماران حداقل به زندگی عادی بازگردند.

مدیرعامل انجمن خیریه کلیوی کشور خاطر نشان کرد : بیماران دیالیزی  در هر هفته سه بار دیالیز می شوند و هزینه های بالایی به لحاظ رفت و آمد به این بیماران وارد می شو و تمام زندگی این بیماران به دستگاه وابسته است و گاها برخی از آن ها چندین دهه دیالیز می شوند.


وی با اشاره به اینکه تمام مدیران در سراسر کشور در تلاش هستند و مدیران و خیران خود را وقف انجمن کلیوی و بیماران کرده اند، افزود: بیماران دیالیزی و پیوندی واقعا مظلوم هستند، از روزی که دچار مشکل کلیوی می شوند تا پایان عمر با وضعیت خاصی زندگی می کنند.

وی با اشاره به اینکه بیماران پیوندی باید تا اخر عمر تحت مراقبت قرار داسته باشند، گفت: وضعیت اقتصادی کشور متاسفانه مناسب نیست و وضعیت برای بیماران بسیار  سخت تر است چرا که علاوه بر هزینه‌های عادی زندگی هزینه درمان روند بیماری را نیز متحمل می شوند.

این مسئول  با اشاره به اینکه یک پدر خانواده که یک روز در میان دیالیز می شود منبع درآمدش به طور کامل قطع می شود افزود : متاسفانه کارفرمایان حاضر به پذیرش  این بیماران دیالیزی نیستند و وضعیت اشتغال این بیماران واقعا نگران کننده است.

 کسب  رتبه اول در بحث آگاه سازی و پیشگیری از بیماری کلیوی توسط انجمن کلیوی زنجان

پناهی خاطرنشان کرد: هیچ گونه بودجه دولتی برای انجمن کلیوی اختصاص نمی یابد و کلا خیران تامین کننده هزینه ها هستند.

وی با بیان اینکه طبق دستورالعمل جدید وزارت کشور معرفی تمام مراکز دفاتر نمایندگی انجمن بر عهده انجمن مرکز است بیان کرد :  بر این اساس طبق بخش نامه  بصورت هدفمند هر استان مراکز را بر اساس اهداف پیش ببرد.

خیرین سرمایه اصلی انجمن کلیوی

در ادامه عبدالحمید کشاورز رئیس هیئت مدیره انجمن خیریه کلیوی کشور با بیان اینکه استان زنجان در بحث آگاه سازی، پیشگیری،درمان و...در کشور رتبه اول را دارد اظهار کرد: این موضوع  برای کشور و استان قابل افتخار است که در این راه پیشقدم هستند.

وی با بیان اینکه پیش از این مدیران در خصوص جذب مشارکت های مردمی گلایمند بودند خاطرنشان کرد: امروزه  در این استان  هنر تعامل و استفاده از خیرین و همیاران  قابل تقدیر و تشکر است .

این مسئول با بیان اینکه سرمایه اصلی ما خیرین هستند افزود : این خیرین برای کسب رضای خدا و سلامت جامعه نقش اصلی دارند و در زمان کرونا بسیار خوب درخشیدند .

خروج یک هزار و ۶۵۰ بیمار کلیوی از چرخه دیالیز  با پیوند و مراقبت

در ادامه جلسه  محمدرضا طهماسبی مدیر انجمن خیریه کلیوی استان زنجان اظهار کرد: پ انجمن خیریه کلیوی زنجان باتشکیل کمیته های تخصّصی ۱۲ گانه انجمن بااولویت قراردادبامراکزدارویی:درمانی؛آزمایشگاهی وراه اندازی مراکزدیالیزشهرستان هابادفاترنمایندگی انجمن وتنها مرکزپیوندکلیه دربیمارستان آیت اله موسوی توانسته‌است  باخدمات عملی تراعتمادمردمی را بالابرده وبا سمت وسو دادن کمک ها  به جامعه هدف موفق عمل کند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۶۳تا به امروز ۲ هزار و ۱۰۰ بیمار مراقبتی ، پیوندی و دیالیزی در انجمن کلیوی است، افزود : از این تعداد یک هزار و ۶۵۰ نفر با پیوند کلیه و مراقبت از چرخه دیالیز خارج و فعالیت اجتماعی خود ادامه میکنند .

این مسئول با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ ،یکصد و ۱۸ بیمار مراقبتی به تعداد بیماران انجمن اضافه شده است افزود : از این تعداد ۶۵ نفر آقا و ۵۳ نفر خانم بیمار مراقبتی را تشکیل می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha