آموزش رایگان هنر در مناطق محروم کشور اجرا می شود

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اجرای طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم کشور خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر  خبرگزاری سلامت ، محمود سالاری عصر پنجشنبه در نشست با مسئولان و فعالان فرهنگی مهاباد به اجرای طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم کشور اشاره کرد و افزود: این طرح در مناطق مرزی در حال اجراست.

وی با بیان اینکه سامانه این طرح برای ثبت نام علاقه مندان باز است، اضافه کرد: دراین برنامه استان‌های مرزی دراولویت هستند و هرچقدر هنرجو جذب کنند، سرانه هنرجو را پرداخت می‌کنیم.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رشته‌ها نیز دراین طرح به قدری گسترده است که هرکس براساس علاقه خود می‌تواند دراین رشته‌ها آموزش ببیند.

سالاری با بیان اینکه به افراد حاضر در این دوره‌ها، مدرک رسمی اعطا می‌شود، اضافه کرد: در دوره قبل، ۲۸ هزار نفر در طرح رایگان آموزش هنر ثبت نام کرده بودند و دراین دوره نیز این رقم از مرز ۳۲ هزار نفر گذشته است.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص فعالیت صندوق اعتباری هنر اظهار کرد: صندوق اعتباری هنر در دوره جدید یک بازنگری جدی انجام داده و از همه استان‌ها خواسته لیست‌هایشان را پالایش کنند تا با این پالایش تعداد بیشتری به صندوق اضافه شوند و از سوی دیگر کسانی که نباید عضو صندوق باشند، بی‌خود و بی ربط مستمری نگیرند.

وی درخصوص ایجاد تمهیدات لازم برای زیرمجموعه‌های وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اظهار کرد: ارتزاق اصحاب فرهنگ و هنر از طریق ارائه کار است و در دوران کرونا که دوره سختی بود، اصحاب فرهنگ و هنر آسیب دیدند و بخش مجازی هم نتوانست خلأ موجود را برای آنها پرکند و فعالان تئاتر و موسیقی آسیب‌هایی دیدند.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: حوزه تئاتر بیشترین آسیب را از دوران کرونا دیده به این دلیل که حوزه موسیقی در فضای مجازی فعالیتش را ادامه داد ولی تئاتر نتوانست در فضای مجازی به فعالیت خود ادامه دهد.

سالاری گفت: در تفاهم نامه‌ای که با استان‌ها داریم، تلاش داریم تئاتر را جدی تر بگیریم و این کار منوط به تحقق بودجه وزارت ارشاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha