فعالیت‌های هلال احمر متناسب با عصر دیجیتال متحول خواهد شد

دکتر کولیوند با حضور در اولین جلسه شورای فناوری اطلاعات جمعیت هلال‌احمر بر اجرای سیاست های ابلاغی نظام اداری توسط مقام معظم رهبری در جمعیت تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، دکتر پیرحسین کولیوند در اولین جلسه شورای فناوری اطلاعات جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر اجرای سیاست های ابلاغی نظام اداری توسط مقام معظم رهبری در جمعیت گفت: جلوگیری از خطاهای تکراری و موازی کاری فعالیت ها به همراه مستندسازی دانش و تجارب ارزنده سرمایه های جمعیت، برای ما اهمیت دارد بنابراین به‌زودی نظام مدیریت دانش با همکاری نخبگان دانشگاهی در جمعیت هلال احمر استقرار خواهد یافت‌. 
رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به دستیابی به تحول دیجیتال گفت: عصر جدیدی در فعالیت های امداد و نجات ایران آغاز شده است؛ چشم انداز ما در جمعیت دستیابی به تحول دیجیتال است که من عمیقاً به آن باور دارم، بنابراین باید تمام ظرفیت های سازمان اعم از نیروی انسانی در این راستا بسیج شوند. حضور نخبگان دانشگاهی و اجرایی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کنار مدیران اجرایی جمعیت هلال احمر ایران باید دستیابی به این چشم انداز را تسهیل کنند.
وی ادامه داد: در گام نخست باید بتواند ضمن شناسایی نارسایی ها و مشکلات زیرساختی و رفع آنها در قالب اجرای پروژه های مرتبط به جمع‌آوری، ذخیره سازی، پردازش، انتقال و بازیابی اطلاعات حیاتی در شرایط بحرانی کشور  کمک کرد، در این زمینه ارتقای کمی و کیفی نیروی انسانی ماهر و متخصص در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برای طراحی، نگهداری زیرساختهای شبکه و سیستم های اطلاعاتی و استفاده صحیح و دقیق و به‌موقع اطلاعات برای مدیران و تیم عملیات باید در دستور کار قرار گیرد.
رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به برنامه های آموزشی جمعیت گفت: برای ارتقای دانش مدیران، عوامل امدادی و هم چنین شهروندان، مذاکراتی را با سازمان صلیب سرخ جهانی داشته ایم تا برای اولین بار در جهان با استفاده از فناوری های تحول آفرین و شبیه سازی مخاطرات، آموزش های پیشگیرانه و آموزش های امدادی را توسعه دهیم. 
دکتر کولیوند با تاکید بر تغییر نگرش مدیران جمعیت هلال احمر به ارایه راه حل های مناسب برای مسایل پیش روی جمعیت گفت: تلاش های امدادی و جهادی مدیران در مدت کوتاه حضور بنده ستودنی است اما لازمه تحول دیجیتال، تغییر مدل‌های ذهنی و دستیابی به چشم انداز مشترک مدیران و کارشناسان و ریسک پذیری و تجربه گری آنها است.
وی تاکید کرد: ما نباید برای ساده ترین امور مثل استقرار اتوماسیون اداری و فرهنگ استفاده از آن زمان زیادی را صرف کنیم بلکه همانطور که در فعالیت های امدادی پرتلاش و خستگی ناپذیر ظاهر می شویم باید در تغییر فرهنگ سازمانی نیز امدادی فعالیت کنیم و با ارایه راهکارهای نوآورانه، سرمایه های انسانی سازمان ظرفیت های جدیدی از خود به نمایش بگذارند. 
رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اهمیت مسأله امنیت اطلاعات و ارتباطات گفت: نباید با این مقوله بی تفاوت برخورد کرد بلکه این مسأله باید دغدغه تمام ارکان جمعیت باشد؛ نخستین گام در مسأله امنیت سازمان، احداث مرکز داده استاندارد جمعیت است که خوشبختانه نخبگان دانشگاهی و اجرایی حاضر در جلسه بر روی آن اجماع داشتند، همچنین در کنار راه اندازی مرکز داده باید برای پایداری خدمات آن از سایر ظرفیت های موجود در کشور استفاده کرد.
در پایان یادآور می شود اولین جلسه شورای فناوری اطلاعات جمعیت هلال احمر عصر روز پنجشنبه ۱۴۰۱/۲/۲۹ در سالن کنفرانس ساختمان صلح با حضور رئیس جمعیت، نخبگان علمی، اساتید دانشگاه‌ها و برخی از مدیران ستادی تشکیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha