کد خبر: 180535
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۱۱
پیشکسوتان یا فالوور جمع کن ها؟!

فرهنگ هواداری سال های سال است در تمام کشورهای فوتبالی وضعیت روشنی دارد الا در کشور ما که گویا باید با همه جای دنیا فرق داشته باشد ! چون ما احتمالا هم با برنامه تر فوتبال بازی می کنیم و حتما سطح لیگ های ما بالاتر از دیگر لیگ های دنیا است!

روی سخن نگارنده با به اصطلاح پیشکسوتانی است که مثلا بازیکن‌ملی هم بوده اند و ما  شاهد بازی آنان  در لباس تیم ملی بوده ایم، اما حرکاتی بسیار مشمئز کننده و دور از شان انجام می دهند که گاه خود هوادار نسبت به آن واکنش  منفی نشان  می دهد!
این پیشکسوتان که نباید نام الگو را بر آنها نهاد، عوض اینکه تحلیل های درست و موثری نسبت به شرایط فوتبال و بازی های تیم محبوب خود داشته باشند، چنان برای جذب فالوئر حرکات سخیف و زشتی نشان می دهند که بیننده حالش از فوتبال و مسابقه بهم می خورد!
 شما در تمام دنیا رفتار پیشکسوتانشان را ببینید که چقدر موقر ، با کلاس و تحلیل گران حرفه ای هستند که هواداران فوتبال  از منش شان لذت می برند.
 قطعا پیشکسوتان ما از امثال دل پیرو ، زیدان ، فیگو ، رونالدینیهو و .‌.. بزرگ تر نبوده و نخواهند بود، ببینید اینها چقدر قابل احترام هستند و چه اندازه احترام تیم رقیب خود را نگه می دارند.
اما  متاسفانه پیشکسوتان ما چه می کنند؟
نمونه اخیر قهرمانی تیم خوب و مردمی استقلال است که بعد از مسجل شدن قهرمانی، برخی پیشکسوتان این تیم با چه الفاظه سخیف و ناشایستی هم تیم رقیب را مسخره می کنند و هم کلمات شرم آوری بیان می کنند...
 البته در اردوگاه تیم رقیب هم اوضاع از این بهتر نبوده و نخواهد بود!
کری خواندن بحثی کامل و جا افتاده است و اشکالی ندارد طرفداران تیم های مختلف باهم کری بخوانند و شاد باشند، کری ایرادی ندارد اما زمانی که بحث به سمت توهین ، افترا و تخریب پیش می رود، کار ایراد پیدا می کند و بدتر از آن پیشکسوتان هستند که هیزم در آتش این اختلافات می ریزند.
به راستی چرا پیشکسوتان دنبال فالوور جمع کردن و دیده شدن هستند، به چه قیمتی ؟!
الحمدالله که هیچ نظارتی از سمت هیچ ارگان ، فدراسیون فوتبال و کمیته اخلاق هم نمی شود و هر روز دامنه ی ای تهمت ها و اختلافات بیشتر و بیشتر می شود!
در زمانی که فوتبال تنها دلخوشی مردمی است که فشارهای مختلف اقتصادی و زندگی را تحمل می کنند و شادی سالهاست که از زندگی مردم جدا شده است، بیاییم این تنها دلخوشی مردم را از آنها نگیریم و هواداران را بیش از این با هم درگیر مسائل پوچ و بیهوده نکنیم!


* وحید فتحعلی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha