لزوم مشارکت در ترغیب به فرزند آوری و صیانت از جمعیت

دانشیار گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به لزوم مشارکت تمامی سازمان و نهادها در اجرای سیاست های جمعیتی بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری اظهار کرد: متخصصین زنان در اجرای این برنامه می توانند نقشی مهم و تاثیر گذار داشته باشند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر نفیسه ثقفی  خاطر نشان کرد: جمعیت جوان و پویا از ارکان اصلی پیشرفت هر کشوری محسوب می شود و برای داشتن جمعیت سالم لازم است تمامی ارگانها و مسئولین دستگاه های اجرایی مرتبط برای برطرف کردن موانع موجود در راستای فرزند آوری خانواده ها عزم خود را جزم کرده تا بتوان گامهای موثری در این زمینه برداشت.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: فرزندآوری از وظایف متخصصین در حوزه معاونت بهداشتی است اما همکاری سایرارگانها و دستگاههای اجرایی کشور با وزارت بهداشت در راستای فراهم نمودن امکانات بهتر اقتصادی و فرهنگی می تواند در به ثمر نشستن این امر مهم نقش داشته باشند.

دانشیار گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: متخصصین و کارشناسان زنان وزارت بهداشت، چون سربازانی گمنام که همواره با تلاشی مضاعف در ایفای نقش مهم خود که همان به دنیا آوردن نوزادانی سالم برای جمعیت پویای کشور بوده ، باید جهاد گونه بیشتر از قبل همت و فعالیت خود را که همانا رفع مشکلات ناباروری و برطرف نمودن فرهنگ تک فرزندی است ، داشته باشند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha