لزوم استفاده از ظرفیت مردمی برای حفاظت از میراث فرهنگی

فرمانده کل انتظامی کشور در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان پلیس و وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی کشور بر لزوم استفاده از ظرفیت مردمی برای حفاظت و صیانت از میراث فرهنگی و تاریخی کشورتاکید کرد .

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت، سردار" حسین اشتری" در پنجمین گردهمایی سراسری فرماندهان، معاونان و مسئولان پایگاه های یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: بر روح بلند وملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و ارواح طیبه شهدای والامقام انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، مدافعان حرم و حریم نظم و امنیت به ویژه سپهبد شهید "حاج قاسم سلیمانی"، همرزمانش، شهیدان انتظامی و شهدای میراث فرهنگی درود و رحمت می فرستیم و برای فرماندهی معزز کل قوا مقام معظم رهبری " مدظله العالی" آرزوی طول عمر با صحت و سلامتی داریم.

وی با تبریک هفته میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: در آستانه فرا رسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان هستیم و یاد و خاطره شهدای آزادسازی خرمشهر را نیز گرامی می داریم ان شاء الله همه ما بتوانیم رهرو راه شهیدان باشیم.

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری میان پلیس و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عنوان کرد: ارتقاء و توسعه همکاری های مشترک اجرایی، آموزشی و پژوهشی برای استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های قانونی طرفین، محور اساسی این تفاهم نامه است.

سردار اشتری در تشریح اهداف تفاهم نامه عنوان کرد: تبیین شرح وظایف، بهبود کیفیت اجرای ماموریت ها و ارتقاء سطح تعامل و هماهنگی های دوجانبه، هم افزایی و تشریک مساعی با استفاده از منابع، تجارب و ظرفیت های موجود وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و فراجا جهت پیشبرد اهداف توسعه ای در حوزه های مرتبط طرفین از اهداف این تفاهم نامه می باشد.

وی اضافه کرد: پشتیبانی همه جانبه از یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین انجام مسئولیت های اجتماعی در زمینه توسعه رفتارهای صحیح ترافیکی بین گردشگران، کارکنان، مردم با همکاری و نظر پلیس راهور از دیگر اقدامات و محورهای این تفاهم نامه است.

سردار اشتری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در صیانت و حفاظت از میراث فرهنگی و تاریخی کشور ادامه داد: میراث فرهنگی، شناسنامه هر کشوری است؛ اگر ما از میراث فرهنگی حفاظت و حراست کنیم در واقع یک اقدام معنوی و ارزشمند انجام داده ایم.

وی با اشاره به اقبال عمومی در حفاظت و صیانت از میراث فرهنگی، تاریخی و گردشگری کشور، گریزی بر انعقاد تفاهم نامه میان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زد و افزود: این تفاهم نامه منشاء تحول و پیشرفت در این حوزه خواهد بود، امروز حفاظت و حراست از میراث فرهنگی مورد تایید و تاکید همه مسئولان است و از طرفی مردم نیز مطالبه صیانت همه جانبه از ارزش های فرهنگی، تاریخی و ملی را دارند.

عالی ترین مقام انتظامی کل کشور با بیان اینکه بایستی از ظرفیت های مردمی برای حفاظت و حراست از میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استفاده کنیم، گریزی بر همکاری مردم با پلیس در حفاظت از میراث فرهنگی زد و یادآور شد: افرادی هستند که به عنوان حافظ افتخاری میراث با ما تماس می گیرند و عنوان می کنند که برخی افراد سودجو به دنبال کشف دفینه و آثار تاریخی هستند و این همکاری ها برای ما بسیار ارزشمند است.

سردار اشتری با اشاره به اهمیت توسعه حوزه گردشگری خاطر نشان کرد: در ما این انگیزه و آمادگی وجود دارد که در همه ابعاد با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همکاری کنیم؛ معتقدیم که معرفی جاذبه های گردشگری و صنایع دستی می تواند به رونق تولید داخلی که تاکید مقام معظم رهبری است، کمک کند.

وی تاکید کرد: ما امنیت کسب و کارهای تولیدی را تضمین می کنیم به ویژه امنیت هنرمندان صنایع دستی را که نقش مهمی در معرفی فرهنگ و تاریخ کشور ما دارند.

گفتنی است در این مراسم با حضور سردار " حسین اشتری" ؛ فرمانده کل انتظامی کشور از برخی فرماندهان یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha