برگزاری رزمایش الی بیت المقدس۱۲، در شهرستان نکا

فرمانده سپاه ناحیه نکا گفت: هدف از برگزاری این رزمایش، حفظ آمادگی نیروها است تا در شرایطی که نیازمند مقابله با ناآرامی و بلایای طبیعی شدیم، بسیجیان ما آماده باشند و برای نجات جان مردم تلاش نمایند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) مازندران، سرهنگ علی نجفی با اعلام این خبر  اظهار کرد: رزمایش الی بیت المقدس۱۲، در شهرستان نکا با حضور ۳گردان که « دو گردان بیت المقدس از حوزه های برادران» و «یک گردان کوثر از حوزه ی خواهران» برگزار شد.
۲ گردان «برنامه ی امداد و نجات» و یک گردان «مقابله ی با ناآرامی ها را» در شهرک شهید عباسپور به مرحله ی اجرا درآوردند. 

وی هدف از برگزاری این رزمایش را، حفظ آمادگی نیروها دانست تا در شرایطی که نیازمند مقابله با ناآرامی و بلایای طبیعی شدیم، بسیجیان ما آماده باشند و برای نجات جان مردم تلاش نمایند.

فرمانده سپاه ناحیه نکا افزود: در این راستا نیروهای ما از سوی مربیان باتجربه ی هلال احمر آموزش دیدند و سازماندهی شدند و همچنین از حضور مربیان نظامی باتجربه در یگانهای شهید سلیمانی نیز استفاده شد.

سرهنگ نجفی افزود: نیروهای انتظامی و دستگاههای اداری شهرستان با محوریت فرماندار و دستگاههای خدمات رسانی همچون اداره ی برق، آب، گاز، مخابرات نیز پشتیبانی و حمایت کردند و کارهای خدماتی را در اینجا ارائه دادند، یعنی به گونه ای است که اگر آب، گاز، برق و تلفن قطع شد، نیروهای ما کار خدمات رسانی به مردم را انجام دهند.

وی تصریح کرد: به پرسنل دستگاههای خدمات رسان، بگونه ای در رزمایش نقش داده شد که در هر شرایطی با آرامش کامل، فضای امداد رسانی را درک کنند تا اگر با بلای طبیعی مواجهه شدیم، دستپاچه نباشند و با امکانات و بکارگیری نیروهای خوب بتوانیم آموزش دهیم و در لحظات حساس آنها را بخط کنیم و برای خدمت به مردم آماده شویم.

خبرنگار: الهام زارعی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha