حمایت از صنعت تولید کاغذ، حمایت از فرهنگ مطالعه است

دستیار و مشاوره فرمانده معظم کل قوا خواستار فعال‌سازی ظرفیت‌های کشور برای تولید کاغذ با هدف حمایت ناشران و نویسندگان شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  ستاد خبری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران گفت: لازم است ظرفیتهای بالقوه و بالفعل تولید کاغذ با حمایت تولیدکننده‌ها فعال شود و بتوانیم به میزان مطلوبی از تولید کاغذ برسیم.
وی تاکید کرد: با توجه به گرانی کتاب، حمایت از تولید کاغذ می‌تواند منجر به کاهش قیمت تمام شده نشر کتاب شود و در ادامه مردم را ترغیب به خرید کند.
به گفته صفوی هر چند اقدامات قابل توجهی در تولید تا عرضه کتاب مشاهده می شود، اما حمایت از این صنعت به منزله حمایت از فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی است.
رئیس نمایشگاه کتاب تهران نیز با اشاره به برگزاری همزمان نمایشگاه به شکل حضوری و مجازی تصریح کرد: هر دو بخش مورد استقبال قرار گرفته و تاکنون حدود ۱۱۵ میلیارد تومان کتاب به فروش رسیده است.
یاسر احمدوند با اشاره به رقم قابل توجه تولید کتاب در کشور و ضرورت تقویت تولید کاغذ داخلی گفت: برنامه ریزی هایی برای حمایت از تولید کاغذ در داخل کشور در دست اجرا است.
خبرنگار: ونوس بهنود سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir  ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha