رونمایی از داروی "روکسی ویل" تولید شده در هلال‌احمر/ظرفیت تولید سالانه 200 میلیون قرص در هلال‌احمر

پیش از ظهر امروز با حضور رئیس جمعیت هلال‌احمر از داروی ضد درد و ضد التهاب "روکسی ویل" در شرکت داروسازی سها هلال رونمایی شد.

به گزارش  گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ دکتر پیرحسین کولیوند در این مراسم که در شرکت داروسازی هلال و با حضور رئیس سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر و دیگر مسئولان و مدیران این سازمان و شرکت‌های زیرمجموعه برگزار شد، تاکید کرد: با بهره‌مندی از توان و همکاری شرکت‌های دانش بنیان باید فرایندها و برنامه‌های شغلی، تولید، کیفیت کار و ‌نگاه مدیریتی در جمعیت هلال‌احمر ارتقا پیدا کند. فرایندها تسهیل پیدا کرده و مشکلات رفع شود تا فعالیت هلال‌احمر در حوزه دارو و تدارکات پزشکی، دستخوش تحولات بزرگ همسو با اهداف نظام و این‌ جمعیت شود.

وی افزود: در حال پیگیری موضوع داروخانه آنلاین با هدف تسهیل در روند دریافت دارو برای خانواده جانبازان و شهدا و عدم نیاز به مراجعه حضوری ایشان به داروخانه‌های هلال‌احمر از طریق سازمان غذا و دارو هستیم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر در حاشیه مراسم رونمایی از داروی جدید شرکت داروسازی سها هلال، از بخش‌های مختلف شرکت ازجمله خطوط تولید، آزمایشگاه، بخش تحقیق و توسعه و بازرگانی این شرکت بازدید کرد.

 

ظرفیت تولید سالانه 200 میلیون قرص در هلال‌احمر

دکتر عطار مدیرعامل شرکت داروسازی سها هلال نیز در نشست با رئیس جمعیت، گزارشی از فعالیت‌های شرکت ارائه کرد و گفت: با توجه به دریافت گواهینامهGMP توسط شرکت داروسازی سها، ظرفیت راه اندازی خط تولید جدید و ساخت داروهای جدید و استراتژیک در شرکت داروسازی سها وجود دارد که می تواند نقش بسزایی در خودکفایی داروسازی کشور ایجاد کند.

وی افزود: داروسازی سها هلال دارای دو سایت تولید "چهارباغ" و "شهید فقیهی" در وردآورد است که با برخورداری از پیشرفته ترین امکانات و تجهیزات فنی و پتانسیل تولید داروهای استراتژیک و گواهینامه GMP، نه تنها قادر به توسعه فعالیت های تولیدی خود در زمینه جامدات، مایعات، قرص و کپسول طبق استانداردهای بین المللی است بلکه می تواند در زمینه انعقاد قراردادهای دارویی فعالیت کند.

عطار گفت: تولید شرکت داروسازی سها هلال شامل آنتی بیوتیک، داروهای قلبی عروقی و دیابت است که آنتی بیوتیک ها جایگاه ویژه ای در کشور دارند. ظرفیت این شرکت سالانه 200 میلیون قرص، 80 میلیون کپسول و 10 میلیون شربت و سوسپانسیون است.

وی داروها و محصولات برند شده شرکت سها هلال را شامل آسیفن، مالوژل اس، فیناگرو، فینا پروست، ایبوپروویل و متادون عنوان کرد و گفت: وجود سیستم های مدیریت کیفیت IMS، پروانه تولید مکمل های طبیعی و فراورده های سنتی، فرآیند استاندارد سازی کیفیت محصولات و بهره مندی از پرسنل تحصیل کرده، متعهد و مجرب از نقاط مثبت و عوامل عملکرد موفق شرکت داروسازی سها هلال است.

عطار با اشاره به تولید داروی جدید این شرکت، توضیح داد که "روکسی ویل"، محصول جدید ضد درد و ضد التهاب بسیار قوی است که برای اولین بار در ایران توسط شرکت داروسازی سها تولید و روانه بازار می شود. اثر ضد درد این دارو، 10 برابر بیشتر از مسکن های مشابه و هم خانواده است که برای دردهای مزمن احشایی در بیماران بستری و با 2 مکانیسم ضددرد متفاوت با رژیم درمانی 7 روزه و بدون خطر وابستگی قابلیت تجویز دارد.

مدیرعامل شرکت داروسازی سها هلال افزود: از سایر کاربردهای بالینی و مزایای این دارو، نشانه گیری مسیرهای متفاوت درد و مکانیسم اثر چند گانه جهت بهبود است. اثر ضد درد بهتر در دردهای بعد از عمل جراحی به عنوان دردهای همراه با التهاب را نیز می توان بواسطه مصرف این دارو پوشش داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha