تمدید مهلت همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران‎/ جزییاتی از سومین پاتوق

مهلت ارسال چکیده مقالات به «چهارمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران» تا ۷ خردادماه ۱۴۰۱ تمدید شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، دبیرخانه «چهارمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران» از تمدید مهلت ارسال چکیده مقالات به این رویداد خبر داد.

پیش از این و براساس فراخوان این همایش، آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات ۳۱ اردیبهشت‌ماه اعلام شده بود که به دنبال برگزاری نشست‌های تخصصی: «ژانر به مثابه نقشه راه در فیلم کوتاه» در دانشگاه صداوسیما و «امکانیت ژانر در فیلم کوتاه» در دانشگاه سوره و درخواست پژوهشگران و دانشجویان، این فرصت به مدت یک هفته یعنی تا ۷ خردادماه ۱۴۰۱ تمدید شده است.

چهارمین دوره همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران با موضوع اصلی «ژانر در فیلم کوتاه» و با هدف جستجوی راه‌کارهای نوین برای دست‌یابی به ابزارها و ساختارهای متفاوت روایت‌گری و قصه‌گویی در قالب ژانر برگزار می‌شود و محورهای اصلی آن شامل موارد زیر است:

نظریه ژانر در دنیای متحول امروز (کارکردهای ژانر، نظریه ژانر و تحولات آن در اواخر قرن بیستم و در قرن حاضر در برابر نظریه مؤلف، نسبت ژانر و دنیای شخصی فیلم‌ساز، استعاره‌های ژانر، ژانر و حافظه‌ی جمعی، ژانر در فیلم‌های کوتاه ایرانی و …)

مطالعه ژانرهای شکل گرفته در فیلم کوتاه ایران و جهان

مطالعه مؤلفه‌های ژانر (های) بومی شده در فیلم کوتاه ایران و جهان

مطالعه امکانات و گشایش‌های فیلم کوتاه با تلفیق ژانرها

مطالعه امکانات و گشایش‌های ژانر در فیلم کوتاه از طریق تلفیق با رسانه‌ها

نقش ژانر و مخاطب در تولید و اقتصاد فیلم کوتاه

ژانرهای فیلم کوتاه و فضای مجازی

این رویداد ۲۶ آذرماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان به شرکت در آن تا ۷ خرداد ۱۴۰۱ فرصت دارند تا چکیده مقالات خود را به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

کمدی، معمایی و فانتزی در سومین جلسه پاتوق فیلم کوتاه

سومین جلسه از هفتمین فصل پاتوق فیلم کوتاه، روز دوشنبه ۲ خردادماه، با نمایش ۴ فیلم کوتاه، برگزار می‌شود.

در سومین جلسه از فصل هفتم پاتوق که توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، فیلم‌های‌کوتاه داستانی «گوشت تلخ» به‌کارگردانی فرید حاجی، «ویار» به‌کارگردانی حورا طباطبایی، «منطقه» به‌کارگردانی اسماً ابراهیم‌زادگان و انیمیشن کوتاه «حفره بعدی» به‌کارگردانی فاطمه احمدی به نمایش درخواهند آمد.

در این رویداد محمدرضا مقدسیان، منتقد سینما به‌عنوان کارشناس ویژه جلسه سوم، پس از اکران آثار با کارگردانان فیلم‌های به نمایش درآمده به گفتگو نشسته و آثار را مورد تحلیل و بررسی تخصصی قرار خواهد داد. اجرای این برنامه را مصطفی ساجدی بر عهده دارد.

فیلم کوتاه «گوشت تلخ» به‌نویسندگی و کارگردانی فرید حاجی در ژانر معمایی، از تولیدات انجمن سینمای جوانان ایران است.

«ویار» به‌نویسندگی پیوند اقتصادی و کارگردانی حورا طباطبایی، فیلمی کمدی تولید شده در انجمن سینمای جوان ایران است.

اسماً ابراهیم‎‌زادگان «منطقه» را در ژانر ملودرام نویسندگی و کارگردانی کرده و این فیلم به‌تهیه‌کنندگی مشترک مرتضی فرشباف و انجمن سینمای جوانان ایران ساخته شده است.

انیمیشن کوتاه «حفره بعدی» را نیز فاطمه احمدی نویسندگی و کارگردانی کرده، تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشته است.

سومین جلسه فصل هفتم پاتوق فیلم کوتاه، دوشنبه ۲ خردادماه ساعت ۱۵ در پردیس سینمایی چارسو، سالن شماره ۶ برگزار می‌شود و شامل نمایش آثار و جلسه نقد و بررسی خواهد بود.

حضور برای تمامی علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha