زلزله سرجنگل تاکنون خسارتی نداشته است

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: گروه‌های ارزیاب به مناطق زلزله زده سرجنگل استان سیستان و بلوچستان اعزام کرده ایم و تا این لحظه خساراتی نداشتیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت، محمدحسن نامی، در خصوص میزان خسارت‌های اخیر زلزله سرجنگل در استان سیستان و بلوچستان گفت: تا این لحظه هیچ خسارات جانی و مالی نداشتیم. با بروز این حادثه بلافاصله دستور اعزام گروه‌های ارزیاب در مسیری که ایستگاه‌های شتاب نگاری، اطلاعات لرزش را به ما دادند و در مسیر روستاهایی که در این محدوده وجود داشت داده شد.

وی با بیان اینکه گروه‌های ارزیاب را به این مناطق زلزله زده اعزام کردیم و تا این لحظه خساراتی نداشتیم؛ اظهار کرد: با این وجود و برای اطلاع بیشتر و اینکه اطمینان یابیم تخریبی نداشته باشیم بررسی‌ها ادامه دارد و فکر می‌کنم تا یک ساعت و نیم دیگر این اطلاعات تکمیل می‌شود و اطلاعات تکمیلی را خدمت مردم شریف ایران عرض می‌کنیم.

نامی در پاسخ به این سوال که چه میزان از نیروهای امدادی در منطقه حضور دارند؛ گفت: در همه استان‌ها و شهرستان‌ها نیروهایی حضور دارند و قبل از این که اصلاً زلزله‌ای رخ بدهد ایستگاه‌های شتاب نگار بر اساس اطلاعاتی که ایستگاهی شتاب‌نگاری می‌دهند مسیرهایی که احتمال تخریب وجود دارد در همان مسیرها را طی می‌کنند؛ در حقیقت این طور نیست که ما همه مناطق را جستجو کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در ماه گذشته حدود ۳۵ زلزله با ابعاد و ریشترهای مختلف در سراسر کشور داشتیم.

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۵ ریشتر ساعت ۱۲ و دقیقه در عمق ۱۶ کیلومتری زمین منطقه «سرجنگل» در استان سیستان و بلوچستان را لرزاند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha