باید به سمت الگوی حکمرانی  ایرانی اسلامی حرکت کنیم/ وجود ۲.۵ میلیون کارمند در کشور

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه الگوها و استراتژی‌های حکمرانی را باید تغییر  پیدا کند گفت : باید به سمت الگوهای حکمرانی ایرانی اسلامی حرکت کنیم که برگرفته از قرآن کریم، نهج‌البلاغه و سیره علوی و نبوی است.

به گزارش  خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان ، میثم لطیفی، ظهر امروز شورای راهبری توسعه مدیریت استان زنجان ضمن گرامیداشت سالرروز  آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: این روزها یادآور یک فتح بزرگ برای انقلاب اسلامی و ملت شهیدپرور ایران است که  تمام این پیروزی‌ها در سایه توکل بر خداوند متعال است.

وی با بیان اینکه اگر قرار بود جنگ تحمیلی با ظرفیت‌های عادی پیش برود، چیزی حاصل نمی‌شد عنوان کرد : وقتی امام خمینی(ره)، بسیج و ظرفیت‌های مردمی را پای کار آورد توانستیم در جنگ تحمیلی پیروز شویم.

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه شعار دولت سیزدهم نیز دولت مردمی است بیان کرد : باید الگوی حکمرانی را تغییر دهیم چرا که حکمرانی ما خیلی بروکرات‌زده شده است.

لطیفی با بیان اینکه الگوها و استراتژی‌های حکمرانی را باید تغییر  پیدا کند اظهارکرد: باید به سمت الگوهای حکمرانی ایرانی اسلامی حرکت کنیم که برگرفته از قرآن کریم، نهج‌البلاغه و سیره علوی و نبوی است.

وی تصریح کرد :  الگوی حکمرانی ایرانی اسلامی دارای ۳ مولفه عدالت‌محوری، رشد و بهره‌وری و رضایت عامه است.

این مسئول  با بیان اینکه  ۲.۵ میلیون کارمند در کشور وجود دارد افزود :  حقوق کارمندان در ظاهر، افزایش می‌یابد اما در عمل اینطور نیست و در واقع گرانی را بر مردم ایجاد و تحمیل می‌کنیم.

لطیفی با بیان اینکه رضایت عامه مولفه  حکمرانی ایرانی- اسلامی است، اظهار کرد : رضایت خداوند نیز در گرو رضایت عامه مردم است که در الگوی حکمرانی باید دیده شود.

وی در ادامه با اشاره به  طرح عرضه نان در زنجان گفت :  در روش قبلی فساد اتفاق می‌افتاد منجر به فساد بسیار زیاد شده بود که دولت نیز اقدام به حکمرانی الکترونیک کرد  تا بتواند از فساد جلوگیری کند .

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه امسال ۳ کار را در حوزه اداری و استخدامی پیگیری می‌کنیم، گفت: اقدام اول، جذب نخبگان انقلابی و جوان در دستگاه‌های اجرایی است که تفاهمنامه‌ای در این زمینه با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری منعقد کرده‌ایم.

لطیفی با اشاره به  اینکه اقدام دوم، جابه‌جایی بین دستگاهی و بین استانی کارکنان دولت است، اظهار داشت: در بعضی استان‌ها با کمبود نیرو و در بعضی دیگر با مازاد نیرو مواجه هستیم که این به نحوه جذب نیروها برمی‌گردد و جابه‌جایی بین دستگاهی و بین استانی نیروها در قانون بودجه سال جاری نیز پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه  اقداماتی در خصوص تفاوت پرداخت حقوق کارکنان آغاز شده است بیان کرد :  احکام کارمندان دستگاه‌های مختلف، تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد  بلکه مشکل اصلی در پرداخت‌های خارج از حکم است که دستگاه‌های برخوردار، مزایای زیادی پرداخت می‌کنند و  سایر دستگاه‌هایی که محدودیت اعتباری دارند نمی‌توانند این کار را انجام دهند.

این مسئول با اشاره به راه‌اندازی سامانه حقوق و مزایا گفت : این سامانه  از  ۱۰ خرداد برای تمام مردم قابل دسترسی است .

لطیفی افزود: اتفاق مهمی که در قانون بودجه سال جاری افتاده این است که شناسه یکتا برای تمام کارکنان دولت اجرا می‌شود  که حساب مجازی برای همه کارکنان ایجاد می‌شود تا تمام ورودی و پرداختی به حساب‌ها مشخص شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha