شاهد توسعه متوازن شهر زنجان در طرح جامع  نیستیم/ متقاضیان واحدهای مسکونی m6 آذر ماه سالجاری خانه دار می‌شوند

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: طرح جامع شهری سیاست گذار کلان توسعه شهر است که  متأسفانه در شورا و شهرداری توجهی  به این موضوع نمی‌شود،بطوری که در طرح جامع سیاست‌گذاری  خوبی توسعه متوازن شهر انجام شده است ولی  ما در شهر شاهد این موضوع نیستیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) مسعود بیات منش ظهر روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با اشاره به اینکه زمین های گاوازنگ در گذشته  اسناد بالادستی و برنامه ریزی های کلان مسیر خوبی برای توسعه شهر طی نکرده اند اظهار کرد: در مجموعه گردشگری گاوازنگ و ائل داغی  اقدامات انجام شده، که قبلا خط حریم شهر زنجان از وسط آن زمین ها  عبور می کرد واین حریم موجب می شد مدیریت شهری در این محدوده اعمال نشود و مدیریت به سازمان همیاری منتقل شود .

وی با اشاره طرح اقدام ملی مسکن در استان زنجان بیان کرد  : به لحاظ آمار و جمعیت استان به نسبت کشوری سهم استان زنجان ۵۰ هزار واحد بود که طی تحلیل های انجام شده به استان زنجان ۷۰ هزار واحد ابلاغ صورت گرفت که اداره کل راه و شهرسازی موظف است در طی ۴ سال این ۷۰ هزار واحد را به سرانجام برساند .

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه از ۷۰ هزار واحد مسکن ۲۰ هزار واحد سهم روستاییان است افزود : سالانه ۵ هزار واحد توسط بنیاد مسکن و از طریق تسهیلات کار نوسازی و ساخت مسکن در روستا ها انجام می‌شود.

بیات منش با اشاره به اینکه ۱۲ هزار واحد برای بخش خود مالکین و بخش فرسوده است افزود:  سالانه ۳ هزار واحد سهم بخش خصوصی است و مابقی نیز باید تامین زمین صورت گیرد و مسکن  ساخته شود .

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷ هزار واحد تامین زمین صورت گرفته است تصریح کرد: ۱۵  هزار  واحد جز ثبت نامی ها  در شهرها است و مابقی طبق تفاهم نامه های دستگاهی است .

این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر در آخرین آمار اعلامی بیش از ۹۵ هزار نفر در استان زنجان برای دریافت این واحدها ثبت‌نام  کرده اند افزود : ۵۷ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط اولیه است که طبق پالایش نهایی که خصوصا محل سکونت مدنظر است انجام می‌شود که طی برآورد انجام شده ۲۰  هزار نفر واجد شرایط و متقاضی باشند.

بیات‌منش با اشاره  به تامین مسکن اقشار آسیب‌پذیر گفت :  با همکاری ارگان‌های ذی‌ربط  دو هزار  واحد مسکونی برای اقشار کم‌درآمد احداث و در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

وی با اشاره به پروژه   m۶  مسکن اظهار کرد: این پروژه جوسازی شده است در حالی که این پروژه‌ یکی از بهترین و با کیفیت ترین و مقرون به صرفه ترین پروژه ها است و در آخر آذرماه سال‌جاری کسانی که واریز کرده اند می‌توانند واحدشان را تحویل بگیرند.

وی با بیان اینکه فقط پروژه m۲ یک سری مشکلات و عقب افتادگی در اجرای پروژه داشت خاطرنشان کرد:
ظرف ۱۰ الی ۱۵ روز آینده این موضوع تعیین تکلیف می‌شود و بین ۶ تا ۱۲ ماه دیرتر از زمان اعلام شده  واحد ها به صاحبان واگذار شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه طرح جامع شهری سیاست گذار کلان توسعه شهر است بیان کرد: متأسفانه در شورا و شهرداری توجهی صورت نمی‌گیرد بطوری که در طرح جامع سیاست‌گذاری  خوبی توسعه متوازن شهر انجام شده است ولی  ما در شهر شاهد این موضوع نیستیم و به غرب و جنوب شهر توجه چندانی نشده است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha