اسحاقی: مجلس درصدد مبارزه با فساد و رانت برای تحقق اقتصاد مقاومتی است

نماینده مردم قائنات در مجلس گفت: قوه مقننه درصدد مبارزه با فساد و رانت برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت، سلمان اسحاقی   در جلسه علنی امروز (سه شنبه، سوم خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آزادسازی خرمشهر و شهید صیادخدایی و تأکید بر برخورد قضایی با حادثه دلخراش آبادان، در خصوص گزارش کمیسیون ویژه جهش تولید درباره روند تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار گفت: یکی از افتخارات مجلس شورای اسلامی این است که فقط شنونده کلام رهبر انقلاب نبوده بلکه در راستای تحقق منویات ایشان اقدامات موثری برداشته است در حالی که  اگر نسبت به این موضوع قدم‌های برداشته شده بود امروزه شاهد اقتصاد شکننده کشور نبودیم.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رهبر انقلاب بر اقتصاد مقاومتی و اصل 44 تأکید دارند؛ مجلس شورای اسلامی نیز به این باور رسیده که اگر با فساد، رانت و باند مبارزه کند قطعاً می‌تواند اصل 44 و اقتصاد مقاومتی را محقق کند تا مردم از برکات این مهم بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: در گذشته اگر فردی از رانت و باند بهره‌مند بود می‌توانست از برخی مجوزهای کسب و کار استفاده کند اما امروزه مشاهده می‌شود بر اساس اقدامات صورت گرفته دولت سیزدهم به جای حذف ارز 4200 تومانی، اقدام به مدیریت این مهم کرده تا بتواند اقتصاد مقاومتی و اصل 44 را که مبنای آن منافع مردم است را محقق کند. عده‌ای مجوزهایی دریافت می‌کردند تا بتوانند از ارز 4200 تومانی استفاده کنند در صورتی که از آن ارز برای تحقق حقوق مردم استفاده نمی‌کردند.

اسحاقی خطاب به رئیس مجلس گفت: باید بخش خصوصی ساماندهی شود؛ متأسفانه وزارت اقتصاد در مورد اتاق بازرگانی ایران بی‌توجهی می‌کند؛ چند وقتی است که روزنامه فرهیختگان مستنداتی را در اختیار مراجع قضایی و ذیربط می‌گذارد که در خصوص اتفاقات نامبارک رخ داده در اتاق بازرگانی است لذا باید پاسخ داده شود چه کسی باید به فساد موجود در اتاق بازرگانی ایران رسیدگی کند تا اصل 44 و اقتصاد مقاومتی محقق شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: اگر قرار است صدور مجوزها تسهیل شود یک مرجع باید آن را مدیریت کند و آن مرجعی است که بخش خصوصی را ساماندهی می‌کند؛ این امر در کشورمان از سوی اتاق بازرگانی صورت می‌گیرد اما اگر قرار باشد این رویه غلط که طی 8 سال ادامه داشته، پیش برود حتماً چرخش در دور باطل خواهد بود./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha