آماده‌باش اورژانس زنجان  در پی تشدید آلودگی هوا

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان زنجان از آماده‌باش پایگاه‌های ۱۱۵ اورژانس و مرکز مدیریت حوادث در پی تشدید آلودگی‌ها در استان زنجان خبر داد.

دکتر داریوش تقی‌لو  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا) زنجان ، با اعلام این خبر گفت : باتوجه  به آلودگی هوا ناشی از گرد و غبار و قرار گرفتن شاخص کیفی هوای استان در وضعیت خطرناک، تمامی کارکنان و پایگاه‌های اورژانس در آماده‌باش کامل بوده و همه امکانات و تجهیزات مورد نیاز در اختیار پایگاه‌های اورژانس قرار گرفته است.


وی تصریح کرد: تعداد ۲ آمبولانس نیز در شهر زنجان در محل‌های میدان انقلاب و چهارراه سعدی استقرار یافته و اماده ارائه خدمات به هم شهریان عزیز می‌باشند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان زنجان، گروه پرخطر را بیماران تنفسی، قلبی و عروقی و مبتلا به آسم، سالمندان، کودکان، زنان باردار عنوان  کرد و افزود: این افراد با توجه به آلودگی هوا حتی‌الامکان از منزل خارج نشده، تردد در خارج از منزل را کوتاه کرده و استفاده از ماسک فیلتردار را فراموش نکنند.


تقی لو  خاطرنشان کرد: در تمام اوقات بروز پدیده گرد و غبار از فعالیت‌های شدید بدنی مانند ورزش‌های سبک و سنگین، قدم زدن، دویدن، دوچرخه سواری در فضای باز خودداری شود، همچنین کارکنانی که به واسطه شغلی بیشتر در معرض گرد و غبار قرار دارند نیز حتما از ماسک استفاده کنند.


وی تأکید کرد:  همشهریان  عزیز در صورت مواجهه با تنگی نفس، ناراحتی قلبی- عروقی و در موارد اورژانسی با شماره ۱۱۵ تماس بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha