۱۵۰۰ زن سرپرست خانوار کردستانی زیر پوشش طرح پیشگیری از معلولیت قرار گرفتند

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی کردستان گفت: هزار و ۵۰۰ زن سرپرست خانوار در استان زیرپوشش طرح آگاهسازی پیشگیری از معلولیت‌ها قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، ناصر کریمیان گفت: طرح آگاهسازی پیشگیری از معلولیت‌ها بهمن و اسفند ۱۴۰۰ و فروردین ۱۴۰۱ با همکاری ۱۰ مؤسسه و مرکز مثبت زندگی برای هزار و ۵۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار زیر پوشش این نهاد اجرا شد.

وی افزود: در قالب این طرح آموزش‌هایی در قالب هفت موضوع، سلامت و پیشگیری از بیماری و معلولیت، سلامت بینایی، سلامت شنوایی، سلامت دستگاه عضلانی اسکلتی، ژنتیک، مشاوره ژنتیک و پیشگیری از حوادث ارائه شد.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی کردستان اظهار کرد: آموزش‌ها توسط مدرسین با رشته‌های پیراپزشکی بر اساس شیوه‌نامه اجرایی برنامه، کتاب‌های آموزشی و پاورپوینت تهیه شده توسط معاونت و همچنین پخش موشن‌های تهیه شده توسط دفتر پیشگیری از معلولیت‌های کشور انجام شد.

کریمیان یادآور شد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در سال جاری آموزش‌ها در استان در بستر مدارس و برای دانش آموزان پایه دهم و یازدهم و خدمت گیرندگان حوزه معاونت توانبخشی اجرا می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha