تشکیل کارگروه جلب متهمین و محکومین متواری در دادگستری بانه

رئیس کل دادگستری استان از تشکیل کارگروه جلب متهمین و محکومین متواری در دادگستری بانه خبر داد و گفت: لازم است با فوریت این کارگروه با حضور رئیس دادگستری، دادستان، رئیس اداره اطلاعات، فرمانده سپاه و فرمانده انتظامی این شهرستان تشکیل گردد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، حجت الاسلام والمسلمین حسینی در سومین سفر به شهرستانهای استان در سال جاری و در معیت اعضای شورای معاونین دادگستری کل استان کردستان، ضمن حضور در حوزه قضایی شهرستان مرزی بانه با مردم این شهرستان از نزدیک ملاقات کرد.


عالی ترین مقام قضایی استان در جلسه با رئیس دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب و قضات حوزه قضایی شهرستان بانه ضمن تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان، اظهار داشت : قضات و کارکنان خدوم دادگستری استان کردستان باید با درنظر گرفتن حق الناس با ارباب رجوع و مراجعین به بهترین شکل ممکن برخورد نمایند.


وی افزود : در چارچوب سفر مقامات قضایی استان به شهرستانهای تابعه مسائل مختلفی اعم از رعایت حقوق شهروندی، شعب نامتعارف، جمعیت کیفری زندانها، ملاقات با مردم، اتقان آرای قضایی، سرعت در رسیدگی به پرونده ها و ... بررسی و رصد می شود و تصمیمات لازم اتخاذ و به تصویب می رسد.
رئیس کل دادگستری استان کردستان تاکید کرد : خوشبختانه در بازدیدی که از دادگستری بانه صورت گرفت مشخص شد که آمار پرونده های مسن و قدیمی این حوزه قضایی بسیار پایین است و امیدواریم با تلاشهای قضات و کارکنان اداری و پایش مرتب و مجدد پرونده ها بصورت هفتگی، تعداد شعب نامتعارف نیز به صفر برسد.


حجت الاسلام حسینی افزود : در بررسی آمار اعطای آزادی های مشروط به محکومین زندان بانه، مشاهده گردید که تعداد این آمار در سطح پایینی قرار دارد از این رو هرچند جرایم ارتکابی در حوزه شهرستان بانه غالبا قاچاق اسلحه و مهمات و مشروبات الکلی و همچنین جرایم امنیتی است ولیکن لازم است تا قضات با درنظر گرفتن شرایط محکومین و اوضاع و احوال و شرایط ارتکاب جرم ، بر استفاده بیش از پیش از مجازاتهای جایگزین و نهادهای ارفاقی اهتمام بیشتری ورزند.

وی نرخ ابلاغ الکترونیکی شهرستان بانه را ۹۲ درصد ذکر کرد و همچنین بر استفاده هرچه بیشتر قضات استان از سیستم cms  (سیستم مکانیزه مدیریت پرونده های قضایی) تاکید کرد و افزود : باید از تجدید اوقات رسیدگی بدون جهت خودداری شود و معاون فناوری اطلاعات موظف است این موضوع را بصورت مستمر بررسی و نتیجه را گزارش نمایند.


عالی ترین مقام قضایی استان، شجاعت و قاطعیت در صدور احکام توسط قضات را بسیار حائز اهمیت توصیف کرد و افزود : هدف اصلی در صدور احکام قضایی ایجاد امنیت، احقاق حق و جلب رضایت خداوند می باشد و ضروری است تا در پرونده های فنی و تخصصی با جمع آوری ادله کامل و مستندات بهترین و جامعترین رای توسط قضات صادر شود.


در پایان این بازدید دو روزه، حجت الاسلام حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان با بیش از ۵۰ نفر از مردم شهرستان بانه بصورت حضوری ملاقات نمود و به مشکلات آنها رسیدگی کرده و دستورات لازم را صادر نمود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha