متروپل، جلوه گاه اخلاص و ایثار امدادگران است

رئیس حوزه ریاست جمعیت هلال احمر در یادداشتی امداد رسانی شبانه روزی نیروهای هلال احمر در متروپل آبادان را نمایش تخصص، کارایی و اخلاص عمل امدادگران این نهاد عام المنفعه عنوان کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت (طبنا)، متن این یادداشت به شرح زیر است:

امدادرسانی در متروپل نمایش تخصص کارایی اخلاص در عمل و اعتماد عمومی به حضور بدون منت جمعیت هلال احمر در بحران های شدید است.
قریب به ۵ شبانه روز از تلاش بی‌وقفه‌ی نیروهای امدادگر و نجاتگران هلال احمر ای در جریان حادثه مترو پل میگذرد. فارغ از ارائه آمارها و گزارش های کمی حضور این نهاد مردمی در انبوه مصیبت این حادثه، آنچه امروز در آغازین روزهای فعالیت سده دوم خدمات بی منت جمعیت هلال احمر به چشم می‌خورد، ایثار و ازخودگذشتگی مثال‌زدنی نیروهای پای کار و داوطلب آن است.

تصاویر و عکس های رسیده حکایت از نگاه‌های مضطرب، مملو از تشویش غم و اندوه مادران و خانواده های منتظر در آن‌سوی عملیات امداد و نجات دارد، اما این تمام ماجرا نیست؛ چرا که هرگز نمی توان درد این مصیبت دردناک و البته تاسف بار را به تصویر کشید.

*متروپل، جلوه گاه اخلاص و ایمان امدادگران*

سست بودن بخش هایی از سازه و احتمال ریزش آن نیز نتوانسته است خللی در تلاش شبانه روزی امدادگران جمعیت هلال احمر ایجاد کند. امدادگران و نجاتگرانی که با تکیه بر قدرت ایمان به خدا و اخلاص در عمل، مرد میدان انسانیت شده‌اند، در دل حادثه حرکت می‌کنند و امید به رهایی همنوع خود از زیر خروارها آوار دارند.

*تخصص و آموزش، رکن اساسی موفقیت*

همین چندی پیش زمانی که رئیس فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر برای شرکت در مراسم صد سالگی هلال ایران به کشور سفر کرده بود، به یاد دارم که چگونه از آمادگی کامل تیم های امدادی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به وجد آمده بود و قدردانی می کرد. این موضوع را اکنون در جریان امدادرسانی به حادثه متروپل به خوبی می‌توان دید. مسئله‌ای که توجه به کسب آموزش‌های تخصصی و مهارت آموزی امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر دلیل ویژه آن است.

*حس خوب نجات، در کنار مدیر امدادگر*

حضور رئیس جمعیت هلال احمر از همان ساعات ابتدایی حادثه تاکنون در قلب عملیات و در کنار امدادگران حاضر در شرایط سخت و بحرانی از دیگر ویژگی های تمایز پوشش امدادی این حادثه با دیگر زمان هاست. گزارش‌های دریافتی از محل حادثه حس خوب فعالیت امدادگران با قدرت و انگیزه بیشتر در کنار مدیر شان را یادآوری می‌کند و این مسئله برای اجتماع مصیبت دیدگان آبادانی نیز تسکین است چرا که یقین پیدا می‌کنند که هلال با تمام قوا به میدان آمده و در کنارشان است.

*مردمی که همیشه در کنار هلال مانده اند و به آن اعتماد دارند*

اما مردم و اعتمادشان به هلال که حقیقتاً بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی این نهاد عام المنفعه محسوب می‌شود نیز در این شرایط سخت و بحرانی، صحنه های زیبایی از در کنار تیم‌های تخصصی هلال بودن و به آن تکیه کردن را رقم زدند؛ که البته این حضور نیازمند مدیریت میدانی برای عدم کند شدن روند امدادرسانی است.

کلام آخر آن که تحمل رنج و درد سخت است، دشوار است، اما یک هلال احمری دلش به همین تسکین آلام و دردهای انسانها خوش است و جز برای این مسئله پا به میدان خطر نمی گذارد و برخی ناملایمات را به جان نمی خرد. به عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ هلال احمر اطمینان می‌دهم که تا آخرین لحظه این عملیات، در کنار مردم خوب آبادان خواهیم بود.

راضیه عالیشوندی- رئیس حوزه ریاست جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیده آلیس طیاری IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 0
    خدا قوت