کردستانی ها گوشت قرمز را از مراکز دارای مجوز بهداشتی تهیه کنند

مدیرکل دامپزشکی کردستان با اشاره به شیوع تب کریمه کنگو در عراق و برخی نقاط کشور از مردم خواست گوشت قرمز مورد نیاز خود را تنها از مراکز مجاز و دارای مُهر بهداشتی دامپزشکی تهیه کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان مجتبی ورمقانی با اشاره به احتمال بروز و شیوع تب کریمه کنگو در کردستان، گفت: زمان آماده سازی و قطعه قطعه کردن گوشت از دستکش یک بار مصرف استفاده و پس از آن نسبت به شستشوی کامل دست و لوازم آماده سازی گوشت اقدام شود.

وی افزود: مهمترین عامل انتقال ویروس این بیماری، کنه‌ها هستند و از سایر راه‌های انتقال این بیماری می‌توان به تماس با ترشحات، خون و بافت دام و یا انسان آلوده به بیماری اشاره کرد.

مدیرکل دامپزشکی کردستان با اشاره به اینکه شهروندان از خوردن گوشت و آلایش (جگر، دل و قلوه) نیم پخته خودداری کنند، اظهار کرد: استفاده از لباس کار و دستکش در زمان تماس با دام زنده الزامی است همچنین باید از خرید و مصرف گوشت‌های حاصل از ذبح غیر مجاز که بدون نظارت بهداشتی دامپزشکی و خارج از کشتارگاه انجام می‌شود خودداری کرد.

ورمقانی ادامه داد: این بیماری در انسان خطرناک بوده و معمولا با تب و حالت تهوع، بی اشتهایی، اسهال و استفراغ خونی، ضعف و درد شدید عضلانی آغاز و با گذشت ۳  تا ۶ روز خونریزی زیر پوستی از جمله علائم وجود این بیماری در انسان است.

وی یادآور شد: از جمله گروه‌های در معرض خطر این بیماری می توان دامداران، دامپزشکان، کارگران کشتارگاه ها، قصاب‌ها و پرسنل درمانی در تماس با افراد بیمار را نام برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha