آغاز عملیات احداث ۳۴۰ کیلومترآسفالت راه روستایی در کردستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان از آغاز احداث و آسفالت راه های روستایی از اردیبهشت ماه سالجاری در سراسر استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان راشد مدرس گرجی گفت: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته از زمستان سال گذشته، احداث و آسفالت راه های روستایی توسط این اداره کل با انجام فرآیند قانونی مناقصات و تعیین پیمانکاران در استان آغاز شده است.

وی افزود: میانگین شاخص برخورداری از آسفالت راه روستایی روستاهای بالای ۲۰ خانوار در کشور بالغ بر ۸۰ درصد است که این شاخص در استان با توجه به آسفالت راه های روستایی که طی دو سال اخیر توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان صورت پذیرفته است به حدود ۶۵ درصد رسیده و جهت رسیدن به شاخص کشوری نیاز به احداث و آسفالت ۹۰۰ کیلومتر از راه های روستایی استان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان اظهار کرد: طبق اقدامات صورت گرفته و تأمین اعتبارات جهت این امر از محل منابع مختلف اعتباری استانی و توسعه مناطق محروم و همچنین تأمین قیر از محل منابع ملی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، طبق برنامه تعریف شده ۲ ساله و آغاز پروژه ها در سال جاری تا سال ۱۴۰۳ اجرای ۳۴۰ کیلومتر احداث و آسفالت راه روستایی در دستور کار قرار گرفته است که تحقق این امر نیازمند تأمین و تخصیص حداقل ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

مدرس گرجی ادامه داد: اما جهت رسیدن به شاخص میانگین کشوری، نیاز به اجرای ۵۶۰ کیلومتر دیگر احداث و آسفالت راه های روستایی است که این امر با توجه به اینکه قسمت عمده باقی مانده پروژه ها در مناطق کوهستانی، نیازمند تأمین حداقل ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

وی یادآور شد: بزرگ‌ترین مشکلی که این اداره کل در راستای شروع پروژه ها در سال جاری با آن مواجه است، عدم استقبال پیمانکاران از مناقصات برگزار شده به دلیل مشکلات اقتصادی است که منجر به تجدید چندین باره مناقصات شده و همین امر دلیل عدم شروع تعدادی از پروژه ها در برخی شهرستان های استان بوده که این اداره کل در حال پیگیری و تعیین تکلیف آنها نیز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha