کلنگ احداث بخش دیالیز بیمارستان امام(ره) دیواندره بر زمین زده شد

استاندار کردستان در سفر یک روزه به شهرستان دیواندره ، از احداث بخش دیالیز خیرساز بیمارستان امام در این شهرستان خبرداد .

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) بخش دیالیز بیمارستان دیواندره در زمینی به مساحت ۳۷۰ متر مربع و با هزینه ۱۰ میلیارد تومان احداث می‌شود و هزینه احداث بنا توسط توسط خانواده رنجبر تامین و تجهیزات مورد نیاز آن نیز  وزارتخانه تامین می‌کند.

زارعی کوشا در این آیین ورود خیرین به حوزه سلامت را مهم دانست و گفت: احداث بخش دیالیز در بیمارستان دیواندره ارتقای شاخص‌های سلامت در منطقه را به دنبال خواهد داشت.

 اسماعیل زارعی کوشا در بازدید از سد سیازاخ دیواندره ابراز امیدواری کرد با سفر رئیس جمهور و جذب کامل اعتبارات مصوب سفر دیماه سال گذشته وزیر نیرو به استان، سد سیازاخ دیواندره تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری برسد.

زارعی کوشا از نزدیک در جریان مشکلات و موانع سد سیازاخ قرار گرفت و بر تلاش برای تکمیل این سد در سال جاری تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه برای اتمام این طرح ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، افزود: این سد با حجم مخزن ۲۳۰ میلیون متر مکعب علاوه بر تامین آب ۲ شهرستان دیواندره و بیجار، آب کشاورزی ۲۲ هزار هکتار را تامین خواهد کرد.

 ​​​

استاندار کردستان همچنین امروز در ادامه سفر خود به دیواندره، از روند احداث گاوداری دو هزار راسی سمینتال در روستای دربند بازدید کرد.  

با اتمام و بهره‌برداری از این واحد گاوداری سالانه ۱۲ هزار تن شیر و ۴۰۰ تن گوشت به ظرفیت تولیدات دامی استان افزوده خواهد شد.

به گفته مجری طرح در صورت تامین منابع مالی و تسهیلات بانکی این طرح برای هفته دولت در سال‌جاری به اتمام می‌رسد.

زارعی کوشا همچنین از شرکت سپهر لبن کردستان با نام تجاری "تایبه‌ت" بازدید کرد این طرح با سرمایه گذاری حدود شش میلیارد تومان و با اشتغال مستقیم برای ۲۵ نفر، سالیانه هفت هزار تن محصولات لبنی تولید می‌کند.

وی همچنین از مجتمع پرورش گل بوژانه بازدید کرد. این مجتمع با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان و در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در دست احداث است.

این واحد تولیدی که با رویکرد صادراتی تاسیس شده در ۶ ماه آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد و برای ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌کند.

حضور در مزار گلزار شهدای دیواندره و ادای احترام به مقام شامخ شهدا، بازدید از بخش های مختلف بیمارستان امام خمینی(ره) و حضور در منزل شهید «محمدرئوف رشیدی» از دیگر برنامه های سفر استاندار کردستان به دیواندره بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha