رشد ۱۰۰ درصدی بیمه شدگان در مازندران

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران گفت:  تاکنون ۱۳۴ هزار خانوار در استان بیمه شدند و این آمار با رشد ۱۰۰ درصدی همراه بوده و تاپایان سال ۹۵ حدود ۶۶ هزار خانوار بیمه شده که اکنون این رقم به ۱۳۴ هزار خانوار رسیده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) مازندران، محمد ابراهیمی درنشستی با خبرنگاران که روز شنبه به مناسبت هفدهمین سالروز تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر برگزار شد،  با اشاره به اینکه یکی از راه های ایجاد توسعه پایدار توسعه بیمه در کشور است اظهار کرد: دولت مکلف است خدماتی را از محل درآمدهای عمومی دولت و مشارکت مردم در قالب بیمه به مردم ارائه کند.

وی با اشاره به افرادی که می توانند تحت پوشش بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر قرار بگیرند افزود: تمامی ساکنان دائمی روستاها با تائید شورای محل و دهیاری و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر با تائید شورای شهر و شهردار می‌توانند تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گیرد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان مازندران، ادامه داد: طبق آمار ۵۰ درصد اهالی استان در روستاها و ۲۵ درصد در شهرهای کوچک سکونت دارند و این افراد می‌توانند مشمول این بیمه شوند و افرادی که در قالب مشاغل ۲۳۰ گانه کشاورزی مشغول هستند نیز می‌توانند تحت پوشش قرار گیرند.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه تأمین امنیت اجتماعی و بازتوزیع درآمد و عدالت در جامعه از جمله اهداف صندوق بیمه تأمین اجتماعی است خاطرنشان کرد: سال گذشته، ۴۷۶ میلیارد تومان مستمری به افراد تحت پوشش پرداخت شد.

وی درباره میزان سرانه سالانه حق بیمه خاطر نشان کرد: این رقم مطابق ۸ سطح درامدی براورد شده که از ۶۰۰ هزار تومان تا یک میلیون ۵۰۰ هزار تومان‌بوده و عموما بیمه شدگان در مازندران در سطح ۸ قرار دارند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان مازندران افزود: میزان وصول حق بیمه را در استان ۸۳۹ میلیارد تومان بوده و بیش از ۶ هزار خانوار از حقوق و مزایای مستمری برخوردار هستند.

ابراهیمی  با اشاره به خدمات ارائه شده توسط این بیمه گفت: در قالب طرح زائر اولی هزار خانواده برای زیارت به مشهد مقدس اعزام شدند.

وی گفت: تاکنون ۱۳۴ هزار خانوار در استان بیمه شدند و این آمار با رشد ۱۰۰ درصدی همراه بوده  و تاپایان سال ۹۵ حدود ۶۶ هزار خانوار بیمه شده بودند که اکنون این رقم به ۱۳۴ هزار خانوار رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha