بند خاکی روستای سلیمانی مورد بازدید مسئولین استان و شهرستان فیروزه قرار گرفت

محسن فنودی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان رضوی با اشاره به عملکرد بسیار مثبت سازه های آبخیزداری در کنترل سیلاب و جلوگیری از ایجاد خسارات جانی و مالی، بر اهمیت بهبود پوشش گیاهی در کنترل سیلاب تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی؛در این بازدید محسن فنودی مدیر کل منابع طبیین آبخیزداری استان با اشاره به عملکرد بسیار مثبت سازه های آبخیزداری در کنترل سیلاب و جلوگیری از ایجاد خسارات جانی و مالی، بر اهمیت بهبود پوشش گیاهی در کنترل سیلاب تاکید کرد و گفت: اگر بارش انجام شده در همان محل نزول، نفوذ کند؛ مزایای بارندگی ها به شکل حداکثری مورد استفاده قرار خواهد گرفت و آسیب های سیلاب نیز به حداقل می رسد.

 در این بازدید باغیشنی فرماندار شهرستان فیروزه ضمن ابراز رضایت از عملکرد منابع طبیعی در شهرستان تاکید کرد: با توجه به شواهد و قرائن، چنانچه بند خاکی احداث شده در بالادست روستای سلیمانی وجود نداشت، احتمال بروز تلفات جانی بسیار بالا بود. بنابراین اقدامات پیشگیرانه مشابه در مکان هایی که مطالعات فنی و ملاحظات اجرایی اجاز دهند، باید در نظر گرفته شود.

کلیدری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزه هم با اشاره به خسارات سیلاب اخیر به قنوات و اراضی کشاورزی شهرستان بر نقش موثر سازه های آبخیزداری به خصوص بندهای خاکی شهرستان در تغذیه قنوات و جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی تاکید نمود.

در این مراسم که حجت الاسلام و المسلمین طاها امام جمعه محترم شهرستان فیروزه  حضور داشت طی سخنانی گفت: نزول برکات الهی را با بارش باران مقارن دانستند و نعمات الهی به اشکال مختلف بر انسان ها نازل می شود و البته ممکن است در اثر فعالیت هایی، این نعمات به نقمات تبدیل شوند که باید راهکارهای عالمانه و عملی برای مدیریت این موضوعات اندیشیده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha