کد خبر: 181242
۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۵۷
رمانتیک در جنگ جهانی رو نمایی شد

شامگاه 8 خرداد 1401 آیین رو نمایی از کتاب ترانه های مرتضی دهقان پور قمصر با نام رمانتیک در جنگ جهانی با حضور اهل ادب در ساربوک کاشان برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت ،حسین غیاثی ترانه سرای مطرح کشورمان در این آیین گفت: زبان برخی ترانه های کتاب زبانی است که‌ احتیاج این روزهای ترانه کشور است و اشعاری که با زبان کلاسیک در کتاب رمانتیک در جنگ جهانی ثبت شده حاکی از آن است که ترانه تنها به زبان محاوره نیست.


آرش افشار آهنگساز و ترانه سرا نیز گفت: برای نقد کتاب زود است اما آنچه مبرهن است این است که مرتضی دهقان در خلق این آثار از عقبه ای کلاسیک بهره برده است و شاید شاعری که از شعر به ترانه سرایی می رسد زبانش تصاویر گویاتری را بهمراه دارد.

ترانه جامه بزرگی شاعر و منتقد در این آیین با اشاره به خوشایند بودن رخداد رونمایی و چاپ کتاب گفت: صاحب اثر شعر را بخوبی می فهمد و در جریان شعر روز قرار دارد، کتاب حال این روزهای مردم کشور را روایت می‌کند همانطور که از نامش پرواضح است.

حسین باغشیخی مجری کارشناس این رویداد گفت: وجهه های مختلف صاحب اثر اعم از آشنایی با گرافیک، تحصیلات و مطالعات ادبی تماما حاکی از این است که با یک اثر متفاوت روبرو هستیم.

مرتضی دهقان صاحب کتاب نیز ضمن همدردی با مردم آبادان گفت: همانطور که تولد یک انسان روایتگر امید خداوند به بشریت است تولد یک کتاب نیز امید اهل فرهنگ محسوب می شود.

ساربوک در انتهای این آیین، میزبان مراسم امضای کتاب رمانتیک در جنگ جهانی و شاهد استقبال اهالی ادب از اثر تازه مرتضی دهقان پورقمصر بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha