طرح جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب در کاشان

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان از اجرای طرح جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب به شیوه زنده‌گیری در کاشان خبر داد و گفت: تاکنون 250 قلاده سگ بلاصاحب از سطح شهر جمع‌آوری شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی شهرداری کاشان،محمدرضا قنبری بیان کرد: از ابتدای سال جدید، با توجه به تماس‌های مکرر شهروندان با سامانه 137 و همچنین با عنایت به اینکه بر اساس مفاد بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، جمع‌آوری حیوانات بدون صاحب و دفع حیوانات مریض و مزاحم جزو وظایف شهرداری‌ها است، طرح جمع اوری و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب به شیوه زنده گیری با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد ریال در فاز نخست آغاز شد.

وی، خاطرنشان کرد: در این طرح در قالب بازدیدهای مستمر در تمام نواحی، سگ‌های بلاصاحب شناسایی و نسبت به جمع‌آوری و انتقال آنان به محل نگهداری موقت اقدام لازم صورت می‌گیرد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان، با اشاره به بازدیدهای روزانه و چند نوبته از نواحی خاطرنشان کرد: در این طرح از پیمانکار مجرب که به صورت اصولی، فرآیند زنده‌گیری را انجام می‌دهد استفاده می‌شود.

به گفته وی، تزریق واکسن هاری و داروی انگل،  عقیم سازی و تفکیک سگ های بیمار از سالم و...از دیگر اقدامات در این زمینه است.

قنبری با اشاره به محل نگهداری سگ‌های زنده‌گیری شده گفت: تا زمان مهیا شدن محل دائمی نگهداری سگ‌ها، از محل موقت که دارای استانداردهای لازم برای این منظور است، استفاده می‌شود.

وی، با تأکید بر اینکه فرآیند عقیم‌سازی و جداسازی سگ‌ها زیر نظر متخصصان انجام می‌شود افزود: این طرح تا زمان رسیدن به نتیجه مورد نظر متناسب با اقتضائات زیست محیطی و همچنین آسایش شهروندان ادامه پیدا می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha