افزایش هزینه‌های ارزی حج تمتع امسال

سازمان حج و زیارت طی اطلاعیه‌ای از افزایش هزینه‌های ارزی حج تمتع از سوی عربستان خبر داد و اعلام کرد: بخشی از این هزینه توسط سازمان حج و زیارت و بخشی نیز توسط زائران باید پرداخت شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی سازمان حج وزیارت، سازمان حج و زیارت طی اطلاعیه‌ای از زائران حج تمتع سال جاری خواست در اسرع وقت با راهنمایی مدیران کاروان‌ها، به پرداخت فیش تکمیلی مابه التفاوت هزینه حج اقدام کنند.

متن کامل اطلاعیه سازمان حج وزیارت به شرح ذیل است:

بسمه تعالی
با احترام، بدینوسیله به اطلاع متقاضیان و زائرین حج تمتع 1401 می‌رساند وزارت حج و عمره عربستان در روزهای اخیر در اقدامی دیرهنگام افزایش قابل توجهی را در هزینه‌های ارزی خدمات حج در حوزه مشاعر مقدسه، خیام و خدمات عمومی، اعلام کرده است و لزوماً باید این هزینه‌ها همزمان با دریافت ویزا پرداخت شود.

از آنجا که سازمان حج و زیارت بعد از اعلام برگزاری عملیات حج تمتع در سال جاری برنامه‌ریزی لازم را با سرعت در دستور کار خود قرار داده و با توجه به ضیق وقت فرایند ثبت نام کاروان‌ها را آغاز کرده است، مراتب اعتراض خود را در خصوص افزایش هزینه اعلام کرده و در مذاکرات و گفت‌وگوهای صورت گرفته ضمن بررسی موضوع و کارشناسی که توسط کمیته نرخ‌گذاری سازمان حج و زیارت انجام گرفت، مقرر شد با هدف رعایت حال زائرین ارجمند بخش قابل توجهی از این هزینه‌ها با تدابیر اندیشیده شده توسط سازمان حج و زیارت تأمین شود و بخش دیگری نیز با رایزنی همکاران اعزامی به عربستان کاهش یابد و بخش اندک آن را نیز زائرین محترم پرداخت کنند.

لذا با توجه به محدودیت زمانی به منظور دریافت ویزا، تقاضا دارد در اسرع وقت با راهنمائی مدیران کاروان‌ها نسبت به پرداخت فیش تکمیلی مابه‌التفاوت اقدام مقتضی را به عمل آورند تا اختلالی در دریافت ویزا به عمل نیاید.

قبلاً از همکاری و همیاری زائرین عزیز سرزمین وحی و حرم شریف نبوی قدردانی می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha