عزم جزم بیمه سلامت، برای پوشش بیمه همگانی در مازندران/ پرداخت مطالبات بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت مازندران از پرداخت ۲۹۰ میلیارد تومانی مطالبات سال قبل و فروردین ماه امسال به مراکز درمانی و موسسات طرف قرارداد و پزشکان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)مازندران، محمدرضا میرزایی روز سه شنبه در نشستی با خبرنگاران با بیان اینکه مسئول تأمین سلامت مردم هستیم و باید پاسخگوی خدمات بیمه شدگان باشیم، اظهار کرد: بیمه‌ها باید  با مردم همراهی داشته باشند تا مردم در تأمین دارو، خدمات بستری و جراحی دچار چالش نشوند و هر فردی حتی در زمان بستری اگر پوشش بیمه‌ای نداشته باشد همان لحظه تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به هفت اولویت اساسی سال جاری در استان گفت: مشارکت فعال در خدمات سلامت الکترونیک، اجرا و تکمیل پرونده سلامت الکترونیک شامل نسخه و نسخه پیچی الکترونیک، ارجاع الکترونیک و بسته پزشک خانواده نیز بسیار حایز اهمیت بوده و  بسته پزشک خانواده باید در استان کامل شود زیرا هنوز به بلوغ کامل نرسید.


مدیرکل بیمه سلامت استان مازندران خاطرنشان کرد: مدیریت هزینه‌های سلامت امری مهم بوده پرداخت بهنگام هزینه‌های سلامت به مؤسسات از جمله اهداف است تا در ارائه خدمت به بیمه شدگان کوتاهی نشود.

میرزایی ادامه داد: طی دو ماه گذشته از ۷۰ داروخانه بازدید شد و مدیریت منابع و مصارف از دیگر اقدامات است.

وی با بیان اینکه پرداخت‌های بیمه سلامت به روز شده است، خاطرنشان کرد: تمام مطالبات سال قبل مؤسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد در بخش سرپایی و بستری تسویه شده است.طی دو ماه گذشته حدود ۲۹۰ میلیارد تومان بابت مطالبات درمانی سال قبل و ۴۰ میلیارد تومان بابت مطالبات امسال مراکز درمانی پرداخت و تسویه شده است و حقوق اردیبهشت پزشکان خانواده نیز پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان مازندران تعداد
بیمه شدگان تحت پوشش را یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: بیش از نیمی از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و مابقی تحت پوشش دیگر بیمه‌ها قرار دارند.

میرزایی گفت: بیمه ۱۵۵ هزار نفر از افراد تحت پوشش نامعتبر است و از این افراد خواست تا با مراجعه به دفاتر پیشخوان، نسبت به تمدید بیمه اقدام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha