ثبت نام ۹۹هزار متقاضی مسکن در زنجان/ اولویت با شهروندان مستأجر و مجرد

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در طرح نهضت ملی مسکن در استان حدود ۹۹ هزار نفر در سامانه ثبت نام کردند که در پالایش صورت گرفته از ثبت نامی ها  اولویت با شهروندان مستاجر و مجرد است.

به  گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان،  مسعود بیات منش ظهر دوشنبه در اولین جلسه شورای مسکن  با بیان اینکه استان زنجان به لحاظ پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سطح کشور عملکرد خوبی دارد، اظهار کرد: در قانون جهش مسکن ساخت ۴ میلیون مسکن طی چهار سال در کشور تعیین و ابلاغ شده است که سهم ابلاغی برای ساخت مسکن از محل طرح جهش مسکن برای استان زنجان ۷۱ هزار واحد در چهار سال تعیین و ابلاغ  شده است.

وی با بیان اینکه از ۷۱ هزار واحد مسکونی ۲۰ هزار واحد سهم بخش روستایی است بیان کرد :  در این راستا سالانه ۵ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن استان ساخته خواهد شد و ۱۲ هزار واحد مسکونی هم برای بخش خود مالکی و بخش فرسوده برای ۲۱ شهر اختصاص داده شده است که هر سال ۳ هزار واحد ساخته می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره با اینکه  ۳۸ هزار واحد باقی مانده  سهم راه و شهرسازی است تصریح کرد:  باید  در این راستا زمین تامین شود که  تاکنون  ۱۷ هزار واحد مسکونی زمین تامین شده است.

بیات منش عنوان کرد: همچنین طی ۵ سال اخیر بخش خصوصی در استان ۴ هزار و ۵۰۰ واحد در سال تولید مسکن داشته است.

وی با اشاره به اینکه  این طرح در اوایل ابهاماتی در بدنه دولت و مجلس داشت  اظهار کرد: با سفر ریاست‌جمهوری به استان ، یقین پیدا شد  که در استان‌های دیگر هم این اجرا با قوت اجرا شود، چرا که این طرح در استان طبق روال خوبی جلو می‌رود.

این مسئول با بیان اینکه بزرگترین حامی پروژه‌های مسکن مردم هستند، گفت: مشارکت ۸۰ درصدی مردم در پرداختی‌ها باعث پیشرفت پروژه‌های مسکن شده است و این اعتماد برای راه و شهرسازی باعث دلگرمی بوده و پشتوانه خوبی است و باید از این اعتماد به خوبی حفاظت شود.

بیات منش با اشاره به  به ثبت نامی های طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان بیان کرد : در طرح نهضت ملی مسکن در استان حدود ۹۹ هزار نفر در سامانه ثبت نام کردند که در پالایش صورت گرفته از ثبت نامی ها  اولویت با شهروندان مستاجر و مجرد است.

وی با بیان اینکه  تعیین تکلیف زمین‌های خالی یکی از طرح‌های الزامی جامع استان زنجان است خاطرنشان کرد:  اسقبال خوبی توسط شهروندان از پروژه های مسکن در ثبت‌نامی‌ها شده است که سعی شده است در این طرح لزوم کنترل سکونت در شهر نیز مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه یکی از مسائلی که مردم را نسبت به پروژه‌های مسکن نگران می‌کند، صحبت برخی از  مسئولان بدون بررسی و تخصص و رسانه‌ای کردن آن است، افزود: هر پروژه زمان‌بندی خود را دارد؛ تاکنون پروژه‌ای نداشتیم که به صورت قانونی از زمان‌بندی عقب باشد.

بیات منش با بیان اینکه بیشتر پروژه‌ها در مدت زمان ۳ سال کمتر تحویل داده خواهد شد بیان کرد : مدت قرارداد پیمانکاران برای تکمیل واحدهای نهضت ملی مسکن در استان زنجان ۲ سال و سه ماه است.

وی با بیان اینکه آورده متقاضیان از مولفه‌های مهم پیشرفت پروژه‌ها است، گفت: متقاضیانی که آورده‌های خود را نسبت به دیگر متقاضیان به موقع واریز کنند در تحویل واحدهای آماده شده نیز در اولویت هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: موعد  قرارداد پروژه «m ۶» در گلشهر تا آذرماه امسال است و از مدت قرارداد پروژه «m ۲» نیز یک سال آخر خرداد ۱۴۰۲ باقی مانده وپروژه «m ۵» بر اساس برآوردها، ۶ ماده زودتر از موعد پایان قرارداد تمام می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha