آموزش مضرات مصرف دخانیات در مدارس و مراکز تهیه و توزیع موادغذایی در ممسنی

در هفته ملی پیشگیری از دخانیات بهورزان، مراقبین سلامت و کارشناسان بهداشت محیط شاغل در شبکه بهداشت و درمان ممسنی با حضور در مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و مدارس جمعیت تحت پوشش خود را در مورد مضرات مصرف دخانیات آموزش دادند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، کارشناس مسول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شهید خواجه با اعلام این خبر، گفت: یکی از مشکلات عمده بهداشت در زمان ما گسترش استعمال دخانیات در جامعه می‌باشد که این خود بعنوان یکی از شایع ترین عوامل مرگ و میر در جهان شناخته شده، چرا که مصرف این مواد عامل ۲۵ بیماری کشنده از جمله سرطان ها و بیماری های قلبی و عروقی و غیره می‌باشند و انتظار می‌رود در سال های آینده بزرگترین و بیشترین عامل مرگ و میر و کاهش طول عمر باشد.
عبدالحسن چراغی افزود: طی سال های اخیر مصرف انواع مختلف مواد دخانی مانند قلیان به طور گسترده در جامعه شایع شده است که نقش خاصی را در ورود جوانان و نوجوانان در عرصه استعمال دخانیات ایفا می‌کند که می‌بایست این گروه از افراد جامعه در زمینه عدم مصرف اینگونه مواد با توجه به زیان هایی که در آینده گریبانگیر آنها خواهند شد بکوشند و از مصرف آنها اجتناب کنند .
وی  اظهار داشت: استعمال دخانیات باعث افزایش ضربان قلب، افزایش فشارخون و خطر ابتلا به بیماری های فشار خون بالا و گرفتگی عروق و نهایتاً ایجاد حمله قلبی و سکته می شود.
مهندس چراغی با اشاره به زیان های زیست محیطی ناشی از دخانیات گفت: از بین رفتن خاک، تخریب جنگل ها و آلودگی آب های زیرزمینی و هوا از جمله مضرات زیست محیطی دخانیات بوده و همچنین مصرف مواد مغذی خاک توسط گیاه توتون موجب عاری شدن خاک از این مواد شده و از طرفی موجب جذب آفت ها می‌گردد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha