حقوق همه را زود می‌دهند به جز آموزشیارها

حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی گفت: در اسلام فارغ‌التحصیل نداریم و هیچکس از علم فارغ نمی‌شود؛ نکته دیگر این است که سواد باید مفید باشد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی نماینده ولی‌فقیه در سازمان نهضت سوادآموزی در گردهمایی معاونان سوادآموزی آموزش و پرورش استان‌های کشور که در ساختمان شماره ۲ نهضت سوادآموزی برگزار شد، اظهار کرد: هر کسی هر کاری می‌کند باید معتقد باشد و باید پای کارهایمان بایستیم.

وی با طرح این پرسش که «نقش سواد چیست؟»، گفت: در اسلام فارغ‌ التحصیل نداریم و هیچکس از علم فارغ نمی‌شود؛ نکته دیگر این است که سواد باید مفید باشد. بچه‌های ما در مدرسه چه چیزی یاد می‌گیرند؟ مثلا پایتخت زیمباوه کجاست. این مطالب را اگر بدانیم چه ارزشی به ما افزوده می‌شود؟ و اگر ندانیم چه می‌شود؟

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی تصریح کرد: چرا آمار طلاق زیاد شده است چون جوانان مهارت زندگی را بلد نیستند. پس علم باید جهت‌دار باشد یعنی علم جهت داشته باشد و در آن، کمال وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: در مدیریت علمی خیلی ضعیف هستیم و چیزهایی می‌خوانیم که به درد نمی‌خورد. در تابستان ۱۰۰ روز ۱۲ میلیون بچه ول هستند برای آنها چه کردیم؟

نماینده ولی فقیه در سازمان نهضت سواد آموزی گفت: درباره وضعیت نهضت سوادآموزی گفتند تجمیع و ادغام شود اما فقط آموزش و پرورش ساختمان‌های ما را گرفت؛ حقوق همه را زود می‌دهند به جز آموزشیارها؛ و گاهی ۲ سال طول می‌ کشد.

وی افزود: برخی مسؤولان به نهضت عقیده ندارند؛ به مسؤولان کاری نداشته باشید، سواد آموزی کار مقدسی است. چندین هزار لیسانسه داریم که از نهضت باسواد شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی خطاب به مسؤولان نهضت سوادآموزی در استان‌ها گفت: تصمیم بگیرید هفته‌ ای یک کتاب مطالعه کنید و کتاب‌های مفید باشد.

وی خطاب به مدیران نهضت سوادآموزی، افزود: به نهضت سواد آموزی ظلم و بی‌مهری می‌شود و شما که از مدیران جدید هستید باید جبران کنید. در آموزش و پرورش خیلی کار شده است اما هنوز جلوی بیسوادی گرفته نشده است و باید آموزش و پرورش ورودی بی‌سوادی را ببندد. همچنین باید مهارت آموزی را یاد بدهید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha