کانون مرکزی تخصصی نماز در مشهد ایجاد می شود

در نشست مشترک مدیر ستاد اقامه نماز و مدیر کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان خراسان رضوی بر اختصاص یکی از کانون های فرهنگی و هنری مساجد به کانون تخصصی نماز و ایجاد کتابخانه تخصصی و محصولات فرهنگی نماز و مرکز برگزاری دوره های آموزشی نماز تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی؛ جلسه ای با حضور مدیر ستاد اقامه نماز ، مدیر کانون های فرهنگی هنری مساجد و دبیر اقامه نماز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  و جمعی از کارشناسان امر، روز سه شنبه ۱۷ خرداد در محل ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان خراسان رضوی برگزار شد.

در ابتدای جلسه حجت الاسلام کاظمی نسب دبیر اقامه نماز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن معرفی و تبریک به جناب حجت الاسلام افکار در سمت مدیریت کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان به بیان ظرفیت های این مجموعه پرداخت و بیان داشت: استان خراسان رضوی دارای ۱۹۰۰ کانون فعال است و کانون ها یک تشکل مردمی هستند که فعالیت ذاتی آنها از جهت ارتباط با مساجد، نماز است و اگر به همت فعالین فرهنگی هر کانون یک فعالیت نمازی را رقم بزنند اتفاق مهمی در حوزه ترویج فرهنگ نماز است.

در ادامه جلسه حجت الاسلام سبحانی نیا مدیر ستاد اقامه نماز استان ضمن تبریک  سمت جدید و آرزوی موفقیت برای ایشان و ارائه چند پیشنهاد در جهت همکاری های مشترک بیان داشت: جشنواره فجر تا فجر در حوزه های مختلف فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی در دو سطح استانی و ملی راه اندازی شده است که نقش کانون ها در اطلاع رسانی و مشارکت حداکثری در این جشنواره مورد انتظار است.

وی در ادامه افزود: پیش بینی یک کانون از میان کانون های سطح استان به عنوان کانون تخصصی نماز که دارای کتابخانه تخصصی و محصولات فرهنگی نماز و مرکز برگزاری دوره های آموزشی باشد و در دسترس عموم مردم قرار بگیرد پیشنهاد می شود.

سبحانی نیا در ادامه پیشنهادات و همکاری های مشترک اضافه نمود: در برگزاری دوره های آموزشی شیوه های دعوت به نماز ویژه برخی افراد مرجع ویژه اعضای کانون ها که نقش یاور نماز را در مساجد ایفا کنند، ذائقه شناسی نسل نوجوان و جوان امروزی در ترویج معارف دینی با کمک افراد متخصص و تولید محتوا در این راستا، استفاده از تولیدات و اساتید مرکز تخصصی نماز و ظرفیت های ستاد اقامه نماز در خدمت کانون ها اعلام آمادگی می شود.

حجت الاسلام افکار مدیر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان نیز ضمن خیر مقدم و استقبال از پیشنهادات ارائه شده بیان داشت: اختصاص یک کانون به عنوان کانون تخصصی نماز که مرجعی برای ارائه تولیدات و محتواهای نماز باشد میسر است.

وی افزود: تارنمای جامعی در دسترس همه مدیران و اعضای کانون ها وجود دارد که  بستر مناسبی برای برگزاری دوره های آموزشی است و برای آموزش های نماز در اختیار قرار می گیرد و هم اکنون نیز برای تصحیح قرائت نماز به عموم در حال ارائه خدمات است.

در پایان مقرر شد که تفاهم نامه ی بومی شده از مصوبات جلسه تنظیم شود و به امضای مدیران رسیده و در طول سال ۱۴۰۱ اجرایی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha