کد خبر: 181778
۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ۸:۵۶
باید نسل جدید را دریابیم

استاد قرائتی بر لزوم تبلیغ چهره به چهره و بیان قرآنی برای جامعه تاکید کرد و بر توجه به نسل نو و اهمیت پیوند میان نسل ها و جذب قرآنی جوانان، تذکر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در جلسه رونمایی از کتب تفسیری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در محل دانشگاه علوم اسلامی رضوی ابراز کرد: تفسیر قرآن را با فضای روز جامعه تطبیق دهیم و بیان کنیم؛ قرآن علم است و به همین علت باید آن را در زندگی امروز خانواده و جامعه عملیاتی کرد.

وی مثال زد: قرآن می فرماید که سالخوردگان باید در کنار خودتان باشند؛ این به آن معنی است که نباید آنان را از خود دور کرد و در خانه سالمندان و خارج از فضای جامعه آورد.

استاد قرائتی با بیان اینکه برخی از دانستن ها، علم لاینع است، ابراز کرد: درباره قرآن نیز نباید استفاده دکوری شود و به یادگیری چند آمار و امثالهم اکتفا کرد بلکه می بایست افراد به طور جدی مطالبی بیاموزند که سودبخش باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در ادامه به اهمیت توجه به اوقات تابستان دانش آموزان و فارغ التحصیلان دانشگاهی اشاره کرد و پرسید: چه خوراکی برای ایشان داریم و تابستان را چطور برای شان برنامه ریزی کرده ایم؟

استاد قرائتی با اشاره به تهاجم فرهنگی در فضای مجازی، بر لزوم تبلیغ چهره به چهره و بیان قرآنی برای جامعه تاکید کرد و بر توجه به نسل نو و اهمیت پیوند میان نسل ها و جذب قرآنی جوانان، تذکر داد.

وی به تدبر در قرآن اشاره و اظهار کرد: تدبر برای گروه خاصی نیست و هر فردی می تواند ورود کند، منتهی هر کسی عالم تر باشد، مطالب را بیشتر می فهمد.

استاد قرائتی، افزود: فهم مردم و پسند خواص دو شرط تفسیر است؛ باید مطلب را به گونه ای روان بیان کرد که مردم بفهمند و خواص علمی آن را بپسندند.

در این مراسم که با حضور تولیت آستان قدس رضوی، مدیر و دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان، استاندار خراسان رضوی و جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه برگزار گردید، کتاب های تفسیری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای شامل: حمد، بقره، حشر و جمعه رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha