بشار اسد:حمله ترکیه به خاک سوریه با مقاومت مردمی و نظامی مواجه خواهد شد

رئیس جمهور سوریه تأکید کرد که هرگونه حمله ترکیه به خاک کشور با مقاومت مردمی و نظامی مواجه خواهد شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت،«بشار اسد» رئیس‌ جمهور سوریه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی «روسیا الیوم » تأکید کرد: ما در محاصره‌ایم اما بسیاری از نیازهای اساسی خود را از کشورهای غربی وارد نمی کنیم.

وی افزود: غرب در پی این است که همه مشکلات را نتیجه جنگ اوکراین معرفی کند در حالی که واقعیت چیز دیگری است.

رئیس جمهور سوریه خاطر نشان کرد ما در حالت جنگی نیازمند این هستیم که بیشتر با فساد مبارزه کنیم زیرا جنگ سازمان‌ها و نهادهای دولتی را تضعیف می کند.

بشار اسد مانع اصلی تولید در سوریه را کمبود انرژی برق دانست و گفت به همین علت در سال گذشته و در سال جاری تمرکز اصلی کشور بر چگونگی حل مشکل برق بود و این در حالی است که کشور در محاصره است.

اسد تأکید کرد که مشکل در هیچ جنگی خود جنگ نیست هرچند ارتش دشمن قوی باشد بلکه مشکل مزدورانی هستند که با دشمن همراهی می کنند.

در این میان نیروهایی هستند که تحت سلطه آمریکا و به نمایندگی از آن ضد مردم سوریه عمل می کنند.

وی افزود که آمریکا بدون دلار به هیچ وجه ابرقدرت نخواهد بود.

«بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه، در مصاحبه با شبکه «روسیا الیوم» گفت که دمشق اجازه هرگونه حمله ترکیه به خاک سوریه را نخواهد داد و چنین حمله‌ای با مقاومت مردمی و نیز با مقاومت ارتش سوریه مواجه خواهد شد.

او گفت که دو سال پیش میان ارتش سوریه و ترکیه درگیری رخ داد و ارتش سوریه توانست به آنها خسارت‌های سنگینی وارد کند.

وی تأکید کرد که ادلب که در اشغال نیروهای وابسته به ترکیه است در نهایت آزاد خواهد شد.

بشار اسد درباره موضع جانبدارانه کشورش از حمله روسیه به اوکراین نیز گفت که روسیه عنصر اساسی برای بازیابی موازنه بین‌المللی و ایجاد جهان چندقطبی است و سوریه از بازیابی این موازنه حمایت می‌کند.

رئیس جمهور سوریه درباره موضوع بازگشت کشورش به اتحادیه عرب گفت که استفاده از تعبیر «بازگشت» معنا ندارد چون سوریه هیچ گاه از اتحادیه خارج نشده بلکه عضویتش به تعلیق درآمده و افزود که مواضع سوریه پیش و پس از این تعلیق هیچ تفاوتی نکرده است.

وی گفت که نسبت به کشورهایی که در بحران سوریه به آن پشت کردند هیچ «کینه»ای ندارد چون کینه علامت ضعف است و سوریه شرایط کشورهای عربی را درک می‌کند و بدون آنکه بخواهد عملکرد آنها را توجیه کند در پی تعامل واقع‌بینانه با مسائل است به خصوص که گلایه فایده‌ای ندارد و چیزی را تغییر نمی‌دهد.

بشار اسد درباره روابط با ایران نیز گفت که هیچ کشوری حق ندارد درباره روابط بین‌المللی چیزی را به دمشق دیکته کند و این موضوع اساسا جای بحث ندارد.

وی افزود که بسیاری از کشورهایی که سال‌ها پیش از سوریه می‌خواستند که روابطش را با ایران کم کند در حال حاضر روابط خوبی با ایران دارد و تأکید کرد که ایران کشور مهمی برای تحقق ثبات در خاورمیانه است.

رئیس جمهوری سوریه همچنین تأکید کرد که کشورش آماده تعامل با همه کردهای سوریه «به جز کسانی که مزدورآمریکا شده اند» است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha