یک قدم هم از مواضع‌مان عقب‌نشینی نخواهیم کرد/دست مفسدان را در هر کجای کشور قطع می‌کنیم

رئیس جمهور با بیان اینکه تمام شاخص‌ها نشانگر آینده بسیار روشن برای کشور و اقتصاد کشور است، تصریح کرد: به لطف خداوند متعال در این جنگ اراده‌ها، آینده کشور را به دست توانای شما جوان‌ها بسیار روشن و مشعشع می‌بینم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت،آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر به استان چهارمحال و بختیاری در دیدار با جمعی از اقشار مختلف مردم این استان در سالن ورزشی شهدای دانش آموز با تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) گفت: کرامت جایگاهی است که اگر انسان از آن بهره‌مند شود جز به خدا نمی‌اندیشد، کار نمی‌کند و جز در مسیر خدا گام نمی‌گذارد.
رئیس جمهور با بیان اینکه شهیدان جلوه‌ای از کریمان هستند که قبل از رسیدن به مقام شهادت به مقام کرامت می‌رسند، افزود: اگر کرامت را به معنای بخشیدن قبل از درخواست کردن بدانیم، شهیدان کسانی هستند که آماده شدند برای اینکه جان خود را در طبق اخلاص بگذارند.
دکتر رئیسی بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ شهید و نیز بیش از ۷ هزار جانباز چهارمحال و بختیاری را گواه صدق استان در پایبندی به ارزش‌های الهی و انقلاب دانست و اظهار داشت: مفهوم سخن امام راحل مبنی بر اینکه عشایر ذخایر انقلاب هستند، آنجا روشن می شود که کارنامه درخشان عشایر را در دفاع از کشور و انقلاب با ۱۰ هزار شهید می بینیم. این نشان از صدق و راستی عشایر نسبت به انقلاب، ارزش‌ها و دفاع از دین و وطن و ناموس کشور است.
رئیس جمهور در ادامه رشادت، ایثار، سلحشوری، ایستادگی و مقاومت را از ویژگی‌های بارز مردم چهارمحال و بختیاری توصیف کرد که همواره در تاریخ بروز و ظهور یافته است و تصریح کرد: شناخت راه، راهبر و شاخص‌های مسیر نیز از ویژگی‌های بارز مردم این استان و این خطه است.
آیت الله رئیسی با بیان اینکه معاندین در ۴۰ سال گذشته تلاش بسیاری کردند و بارها مردم این خطه و عشایر غیور را آزمودند، خاطرنشان کرد: دشمن به تجربه و آزمون دید که مردم و عشایر این خطه کسانی هستند که پایبندی‌شان به انقلاب و ولایت زبانزد است و بارها دشمن را ناکام گذاشتند.
رئیس جمهور با تبریک به مردم بابصیرت استان برای ناامید کردن چندین باره معاندین، ضدانقلاب و بدخواهان گفت: ایجاد امید در دل دوستداران انقلاب و ایجاد یاس و ناامیدی در دل معاندین، بدخواهان و کسانی که نه به آینده این کشور فکر می‌کنند، نه دل‌شان برای جوان این کشور می‌سوزد و خودشان با پول های حرام آمریکایی‌ها و صهیونیست ها در ناز و نعمت هستند و داعیه طرفداری از مردم را دارند، از ویژگی های این مردم است.
دکتر رئیسی با اشاره به اینکه امام راحل و مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده اند که دلسوزان واقعی مردم کسانی هستند که با مردم، از مردم و در میان مردم باشند، افزود: امروز اگر کسی می‌خواهد سخن مردم را بشنود، باید بداند که آنچه از لسان رهبری و ولی فقیه بیرون می‌آید، دغدغه، مشکل و خواست مردم برای سعادت کشور و آینده روشن برای جوانان و مردم است.
رئیس جمهور ادامه داد: دلسوزان واقعی مردم تولیدکنندگان و عشایری هستند که در جای جای کشور مشغول تولید و فعالیتند. دغدغه مردم ایران را زن و مرد عشایر، لر و بختیاری، ترک و فارسی دارد که در هر جای کشور مشغول تولید است؛ دیروز برای دفاع از کشور خود و فرزندانش در جبهه حضور می یافتند و امروز سنگر مبارزه با دشمن را سنگر تولید می داند.
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه دشمن نمی‌خواهد این کشور به صنعت هسته‌ای، صنایع پیشرفته نظامی، خودروسازی و صنایع پیشرفته دیگر دست پیدا کرده و پیشرفت کند، اظهار داشت: دشمن بداند در این جنگ اراده‌ها ملت ایران می‌خواهد پیشرفت کند. این جنگ اراده‌ها تاکنون بوده و بعد از این هم خواهد بود.
رئیس جمهور تصریح کرد: ما در این جنگ اراده ها فرهنگ سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را می پسندیم که می‌گفت ما می‌توانیم. فرهنگ ما می‌توانیم فرهنگ پیروز است. دشمنان فکر نمی کردند ملت ایران به بسیاری از پیشرفت‌ها دست یابد. آنها نمی‌خواستند در منطقه پیروز شویم، اما ملت ایران با این همه تحریم و تهدید گام‌های بلندی را در جهت استقلال و خودکفایی برداشت.
دکتر رئیسی تاکید کرد: دشمنان نمی‌خواستند جایگاه ایران جایگاه برتر باشد، اما ناکام ماندند و یکبار دیگر هم آمدند تجربه کردند و با قلدری یونانی‌ها را تحریک کردند و کشتی ما را دزدیدند، اما ملت ایران به ‌آنها ثابت کرد دوران «بزن در رو» گذشته و در ازای یک کشتی، دو کشتی آنها توقیف شد. در نتیجه امروز شنیدید که یونانی‌ها اعلام کردند آنرا مسترد خواهند کرد.
رئیس جمهور با طرح این سوال که چند بار لازم است ملت ایران را بیازمایید و سخن حق او را نشنیده بگیرید؟ خاطرنشان کرد: ملت ایران در سخن حق خود جدی است. تصور کردید اگر در شورای حکام علیه ایران قطعنامه صادر کنید ما از مواضع‌مان عقب‌نشینی خواهیم کرد؟ به نام خدا و به نام ملت بزرگ ایران یک قدم هم از مواضع‌مان عقب‌نشینی نخواهیم کرد.
آیت‌الله رئیسی ادامه داد: مگر شما با نفوذ سیاسی خودتان چند بیانیه و قطعنامه در سازمان‌های بین‌المللی علیه ایران صادر نکردید؟ مگر راه به جایی بردید؟ مگر درباره فلسطین کم دور میزها نشستید و علیه مردم مظلوم فلسطین و مجاهدان فلسطینی تصمیم گرفتید و قطعنامه صادر کردید؟ مگر این اقدامات موثر واقع شد؟ مگر قرارداد کمپ دیوید، شرم‌الشیخ، اسلو و دیگر قراردادهایی که با تطمیع برخی فلسطینی‌ها و بعضی از عرب‌های خودباخته امضا کردید، توانست کار را پیش ببرد؟ امروز آن کس که ابتکار عمل در دست اوست، مجاهدان فلسطینی حاضر در میدان هستند.
رئیس جمهور گفت: در تمام دیدارها، سخنرانی ها و موضع گیری ها در داخل و خارج کشور همواره تاکید کرده ام که کشور، صنعت، کشاورزی و پیشرفت‌های کشور را به اراده بیگانگان، به لبخند و اخم آنها گره نزده و متوقف نخواهیم کرد. هرگز سفره مردم و اقتصاد را به لبخند یا اخم بیگانگان وابسته نخواهیم کرد. دکتر رئیسی در ادامه با بیان اینکه تمام هم و غم ما آن است که به وعده‌های انتخاباتی عمل شود و انشاالله دولت صادق‌الوعدی خواهیم بود، افزود: بنای ما در اقتصاد بر اجرای عدالت است. تصمیم دولت قطع کردن دست رانت‌خواران، مفسدان و مافیایی است که در بخش بخش کشور جا خوش کرده اند.
رئیس جمهور ادامه داد: ما ثابت کردیم که در اقدامات‌مان از هیچ‌کس هراسی نداریم؛ نه ثروت و نه قدرت ما را دچار تردید نمی‌کند. مصمم هستیم هر جایی که مافیا باشد، در حوزه تجارت و داد و ستد، در حوزه مجوزها، رانت‌خواری و انحصارگرایی ظرفیت‌ها و امکانات کشور، به طور جدی دست جریان رانت‌خوار و مفسد و مافیا را در هر کجا از بخش های اداری با قوت قطع کنیم.
آیت‌الله رئیسی افزود: با این قصد به میدان کار اجرایی آمده ام که با اتکا به تجربه‌ای که دارم، دست جریان مافیا و رانت‌خواری را اگر چه یاد گرفته چگونه نقش و شکل عوض کند و خودش را در جای جای کشور ذی حق جلوه دهد، اما به لطف خدا و با کمک شما مردم و با دستان توانای شما قطع کنیم.
رئیس جمهور با بیان اینکه وضعیت معیشت مردم را نه هفتگی و روزانه بلکه به شکل ساعتی پیگیری می کنم، اظهار داشت: تمام برنامه‌ریزی‌های ما حول این است که بتوانیم مشکلات زندگی مردم را بکاهیم. شما یادتان می‌آید که سال پیش در این روزها روزانه ۷۰۰ خانواده به دلیل کرونا داغدار می شدند، اما امروز به لطف خدا شرایط متفاوت شده است.
دکتر رئیسی ادامه داد: یک روز در این کشور می‌گفتند اگر کسی روزانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار بشکه نفت صادر کند به او جایگاه ممتاز در دولت می‌دهیم، اما امروز در تولید به جایگاه قبل از تحریم‌ها رسیدیم، بدون اینکه قراردادی را امضا کنیم و نشان دادیم که این کار امکان‌پذیر است. همچنین در موضوع تجارت امروز تراز تجاری کشور نشان از موفقیت دارد.
رئیس جمهور با بیان اینکه تمام شاخص‌ها نشانگر آینده بسیار روشن برای کشور و اقتصاد کشور است، تصریح کرد: به لطف خداوند متعال در این جنگ اراده‌ها، آینده کشور را به دست توانای شما جوان‌ها بسیار روشن و مشعشع می‌بینم.
آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: هم بر اساس قانون مصوب و هم بر اساس خواست مردم آنچه آینده روشن را رقم می‌زند، مدیران حزب‌اللهی، انقلابی و مردمی هستند. هر جای کشور که مدیر ناکارآمدی هست، حتما باید به حاشیه رانده شود. با هیچ‌کس عهد اخوت نبسته‌ایم، جز به نام دین، اخلاق، معنویت، عقلانیت و عدالت. پیوند ما با همه مدیران بر این اساس است. اگر کسی در هر گوشه‌ای از کشور ناکارآمدی از خود نشان دهد، در هر کجای کشور باشد حق ادامه فعالیت ندارد.
رئیس جمهور همچنین خطاب به مدیران و مسئولان استان گفت: حتما در وضعیت برابر و مساوی ترجیح برای به کارگیری نیروها، بر نیروهای بومی جوان و باانگیزه است. امام راحل به ما یاد داد که باید به جوانان اعتماد کرد و به آنها میدان داد. امروز باید به جوان‌ها میدان داد و جوان‌ها را باور داشت؛ بدانید که گره‌ها به دست جوانان گشوده خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha