تعطیلی واحدهای تولیدی در خراسان رضوی را نمی پذیریم

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر تلاش و برنامه ریزی برای احیای واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در سطح استان گفت: تعطیلی واحدهای تولیدی را نمی پذیریم و باید با احیای آن از ظرفیت این سرمایه های برزمین مانده استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی؛ یعقوبعلی نظری در نشست صمیمی با فعالان اقتصادی کاشمر در بخش های مختلف بر ضرورت شناسایی، بررسی و احیای واحدهای تولیدی تعطیل شده تاکید کرد و افزود: اینکه واحدی در سطح استان تعطیل و یا نیمه تعطیل باشد را نمی پذیریم و تأکید مان بر این است با احیای این واحدها از ظرفیت سرمایه برزمین مانده استفاده‌ کنیم.


وی اذعان کرد: عقل، نیاز، منطق و ضرورت حکم می کند که احیای واحدهای تولیدی در دستور کار متولیان امر در سطح استان قرار گیرد.


استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه از طرح موضوعات به صورت کلی باید پرهیز و به صورت ریز مورد رسیدگی و بررسی قرار گیرد، بیان کرد: اولویت جدی و اول ما در استان بازگرداندن کارخانجات و واحدهای تولیدی به چرخه تولید است، لذا انتظارمان این است که صاحبان این واحدها پیگیر باشند تا این مهم محقق شود.


وی با اشاره به مهیا بودن بستر و زمینه برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی ادامه داد: در این راستا تاکید می کنیم که دستگاه های استانی احتیاط ناشی از ترس دستگاه های نظارتی را نداشته باشند و با عزم جدی برای گره گشایی واحدها گام بردارند.


نظری با اشاره به اینکه فرآیندها در بخش های مختلف باید کوتاه شود و در کمترین زمان مجوزهای لازم صادر شود، افزود: در این راستا با میثاقی که با مدیران کل دستگاه های مرتبط برای تسریع در روند امور بسته ایم، باید این روند در کوتاهترین زمان انجام شود.


وی همچنین به موضوع مردمی شدن یارانه ها و مسائل و مشکلات ناشی از این طرح، تصریح کرد: معتقدیم حاکمیت باید بجای تصدی گری، امر تسهیل گری را در دستور کار قرار دارد، چرا که ما هم مسؤول زمینه سازی برای تولید و هم حمایت کننده از حقوق مصرف کنندگان هستیم.


استاندار خراسان رضوی انرژی را موضوع اصلی این کشور دانست و اذعان کرد: در حال حاضر در کشور با ١۵ هزار مگابایت کمبود برق مواجه هستیم و این طبیعی است که با گرم شدن هوا و افزایش مصرف، مدیریت آن در دستور کار قرار گیرد.


وی با اشاره به وارد مدار شدن ۵ هزار مگابایت در یک سال گذشته ادامه داد: تا تابستان سال آینده ٣ نیروگاه با ظرفیت هزار و ۵٠٠ مگابایت افتتاح می شود که با این مهم کسری برق در سطح استان کاهش می یابد.


نظری با اشاره به قطعی های مکرر برق در سال گذشته در حوزه مصارف خانگی و سایر بخش ها، اظهار کرد: اولویت امسال این است که برنامه ریزی شود مصارف خانگی دچار مشکل قطعی برق نشوند. 


وی با بیان اینکه آمادگی برای جذب سرمایه گذار در حوزه انرژی خورشیدی در استان وجود دارد،خاطر نشان کرد: افراد علاقمند به سرمایه گذاری در این حوزه می توانند از این فرصت استفاده کنند. 


استاندار خراسان رضوی همچنین در خصوص پیگیری و تسریع برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی برای کمک به رونق اقتصادی شهرستان قول مساعد داد. 


در این جلسه نمایندگانی از بخش های کشاورزی، دامداری، مرغداری، زنجیره تولید، صنایع دستی، صنایع تبدیلی، فرش و اصنافبه بیان درددلها، مشکلات و دغدغه هایشان پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha