طرح های مهارت آموزی در رسیدن به نرخ مشارکت اقتصادی تاثیر گذار است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان با اشاره به نقش مهم طرح های مهارت آموزی اجرا شده در استان  زنجان گفت:  این طرح ها در ترویج فرهنگ و رسیدن به  نرخ مشارکت اقتصادی ۸.۷ درصدی  می‌تواند تاثیر گذار باشد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ، محمدرضا انصاری، روز یکشنبه در جلسه شورای مهارت استان  با حضور دکتر شاه‌پسند معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در سالن جلسات استانداری زنجان، با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه ای، دستورالعمل‌ ها و  طرح های خوبی در زمینه  کسب مهارت در محیط واقعی کار تدوین کرده است اظهار کرد : از جمله این طرح ها طرح کهاد و نخلستان ، آموزش ارتقا توانمند سازی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان  دانشگاهی است.

وی با اشاره به  جذب آزمون‌گران در بحث سنجش صلاحیت حرفه‌ای  بیان کرد:  متقاضیان و مربیان دارای تخصص در رشته های مختلف می توانند با ثبت نام در این طرح،  و دریافت  ID کارت در ارائه آموزش های مهارتی نقش بسیار خوبی را داشته باشند .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان، با اشاره به  طرح های مهارت آموزی اجرا شده در استان زنجان اظهار کرد: اعطای نمایندگی آموزشگاه‌های مهارت آموزی در بخش های مختلف، در ترویج فرهنگ و رسیدن به  نرخ مشارکت اقتصادی ۸.۷ درصدی
با تامین نیروی ماهر و نیمه ماهر بازار کار در بنگاه های اقتصادی تثبیت شود .

انصاری تصریح کرد : یکی از شرکای اصلی برای ارتقای  مهارت شاغلین بنگاه های اقتصادی بر مبنای آن چیزی که  در قانون  و در دستورالعمل ها آمده است  می‌تواند این مهارت ها تاثیر گذار باشد .

وی در ادامه به با اشاره به مسابقات آزاد کشوری ملیله به میزبانی زنجان  گفت : این رقابت ها برای اولین بار در کشور و در استان زنجان با هدف زنده نگه داشتن صنعت ملیله و ایجاد  مِتدهای لازم برای  تبادل دانش و اطلاعات بین استانها برگزار شد.

 این مسئول با اشاره به اینکه برگزاری چنین مسابقاتی را در همه رشته ها خواهیم داشت  بیان کرد: تلاش ما این است  در رقابت هایی که برگزار می شود حضور فعال داشته باشیم وبتوانیم در این رقابت ها میزبان کشوری باشیم .  

انصاری با اشاره به بیستمین دوره مسابقات مهارت خاطرنشان کرد:  تمامی  علاقه مندان و نخبه های مهارتی می‌تواند از طریق مؤسسات، دانشگاه ها  تا هفتم تیر ماه سالجاری ثبت نام کنند.

وی تاکید کرد: سعی می کنیم در  تمامی رشته ها در مسابقات کشوری، استانی و شهرستانی حضور داشته باشیم تا با ایفای نقش موثر، جایگاه استان را به عنوان مهد  مهارت و اشتغال، در کشور  است را به خوبی تثبیت کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان در پایان به سهم استان در خصوص مهارت آموزی ۵۰۰ هزار نفری جامعه هدف کمیته امداد در سطح کشور اشاره کرد و گفت: سهمیه استانی در این طرح متناسب با جمعیت است و پیش بینی من برای استان زنجان، حدود 2 هزار نفر تعهد سال ۱۴۰۱ است.

 انصاری با اشاره به اینکه تفاهم نامه این طرح با کمیته امداد امام (ره) و   همه امور مربوطه در استان نیز انجام شده است، اظهارداشت: مرکزی در غرب زنجان در حال راه اندازی است، به عنوان مرکز تخصصی آموزش آنها خواهد بود .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha