وضعیت عرضه گوشت قرمز در بازار "برنامه تهران20"

برنامه " تهران 20" بیست و نهم خرداد ماه، با حضور "مجتبی عالی" مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی های کشاورزی دامداران ایران به بررسی وضعیت عرضه گوشت قرمز در بازار پرداخت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت،مهندس "مجتبی عالی" در ابتدای برنامه با اشاره به وضعیت نابسامان دامداران در سراسر کشور گفت: دامداران ما در سراسر کشور چه در بحث دام سبک و چه دام سنگین، از بهترین نژادهای دام، پرورش می دهند که با نژاد های اصلاحی غربی نیز برابری دارد. اما در بحث تولید، به علت آن که از سال های قبل، مدیریت درستی در این حوزه نداشته ایم با مشکلات عدیده ای رو به رو هستیم.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی های کشاورزی دامداران ایران ادامه داد: دامداران در بحث تامین نهاده ها مشکل دارند، میزان هزینه ای که دامدار ما برای سلامت، ترابری و ... دام ها خرج می کند، با درآمدزایی آن ها همخوانی ندارد.

مجتبی عالی در خصوص اثر گذاری دلالان بر قیمت نهایی گوشت در بازار گفت: دامدار ما حدود120 هزار تومان برای تولید یک کیلو دام زنده هزینه می کند، ولی در حال حاضر با قیمت 70 هزار تومان به فروش می رساند که با در نظر گرفتن ضرر دامدار باید قیمت نهایی یک کیلو گوشت قرمز در بازار نزدیک به 150 هزار تومان تمام شود. اما به دلیل حضور دلالان و بازارگردانان، قیمت یک کیلو گوشت در بازار به بیش از 200 هزار تومان با احتساب ضرر دامداران رسیده است.

 مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی های کشاورزی دامداران ایران با اشاره به آن که صادرات دام مازاد باید آزاد شود گفت: راه دیگری برای دامداران به جز صادرات دام نیست چراکه دولت از دامداران خرید تضمینی نمی کند.

وی طی اظهارات عجیبی در پاسخ به واکنش مجری برنامه بامضمون آنکه با آزادسازی صادرات، قیمت گوشت در بازار افزایش می یابد و فشار بر مصرف کننده وارد می شود، گفت: هر چه می خواهد بالا برود، ما صادراتمان را انجام دهیم، دولت با واردات فکری به حال مصرف کننده کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha