۳ هزار مگاوات برق به ظرفیت نیروگاهی کشور افزوده شد

معاون هماهنگی توزیع شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق گفت: حدود ۳ هزار مگاوات نیروگاه طی یک سال گذشته به ظرفیت نیروگاهی کشور افزوده شده است.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت به نقل از وزارت نیرو، حمیدرضا پیرپیران اظهار داشت: همچنین تعمیرات اساسی قبل از آغاز پیک سال جاری به انجام رسید.

وی پیش‌بینی رشد مصرف برق امسال نسبت به سال قبل را حدود ۳ درصد عنوان و خاطرنشان کرد: در صورت عدم رعایت الگوی مصرف از سوی مشترکان، این رشد قابل افزایش است.

معاون هماهنگی توزیع توانیر رعایت الگوی مصرف برق در بخش‌های خانگی و تجاری را در عبور بی‌دغدغه از اوج بار تابستان راهگشا دانست و خاطرنشان کرد: تنظیم کولرهای گازی روی ۲۴ درجه و استفاده از دور کُند کولرهای آبی مهم‌ترین راهکارهای مدیریت مصرف برق در تابستان است.

پیرپیران گفت: همه واحدهای مختلف وزارت نیرو تمام همت و تلاش خود را به کار گرفتند که امسال گذر بهتری از تابستان ۱۴۰۱ داشته باشیم و مردم نیز می‌توانند با راهکارهای ساده، صنعت برق کشور را در عبور مناسب از پیک تابستان کمک کنند.

وی افزود: علاوه بر آمادگی نیروگاه‌ها و افزایش ظرفیت نیروگاهی، مشوق‌هایی برای مصارف مختلف در نظر گرفته شد که در بخش خانگی مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت کنند و مصرف خود را نسبت به سال قبل کاهش دهند به‌ازای کیلووات‌ساعت کاهش، ۵۰۰ تومان دریافت می‌کنند.

معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: درصورتی‌که مشترک خانگی الگوی مصرف ۳۰۰ کیلووات‌ساعت ماهانه خود را طی ۴ ماه گرم سال (خرداد، تیر، مرداد و شهریور) ۵۰ کیلووات‌ساعت کاهش دهد، قبض برق او در آن ماه رایگان خواهد بود.

وی مصرف برق ۸۰ درصد مشترکان خانگی را کمتر از الگوی تعیین شده عنوان کرد که از ۲۰ درصد باقی‌مانده نیز ۱۹ درصد تا ۲ برابر الگو و یک درصد بالای ۳ برابر الگو مصرف می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha