امضای تفاهم نامه با پنج دستگاه فرهنگی در راستای انجام عملیات های فرهنگی مشترک

حجت الاسلام صاحبقرانی گفت: ما در راستای نشر و ترویج فرهنگ دینی و انقلابی در جامعه و استفاده از ظرفیت های بالقوه و قانونی نهادهای فرهنگی استان و انجام عملیات های فرهنگی مشترک تفاهم نامه پنج جانبه با دستگاه های فرهنگی امضا کردیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی؛حجت الاسلام و المسلمین هادی صاحبقرانی در نشست خبری امضای پنج تفاهم نامه با دستگاههای فرهنگی که در اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد؛ ضمن تبریک سالروز تاسیس اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در اول تیرماه ، بیان کرد: این نهاد در جهت تبلیغ و اطلاع رسانی دینی و تبیین اسلام ناب که از دغدغه های مهم رهبر بوده تاسیس شده است . 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: ما در راستای نشر و ترویج فرهنگ دینی و انقلابی در جامعه و استفاده از ظرفیت های بالقوه و قانونی که نهادهای فرهنگی در سطح استان دارند و انجام عملیات های فرهنگی مشترک اقدام به نوشتن یک تفاهم نامه پنج جانبه با دستگاه های فرهنگی کردیم.

وی گفت: با امضای این تفاهم نامه که با پنج دستگاه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل تبلیغات اسلامی، جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی، معاونت فرهنگی سپاه امام رضا (ع) و مجموعه بسیج دانشجویی در سطح استان صورت خواهد گرفت، در عملیات های متعددی که در سطح استان رقم خواهد خورد، شاهد رویدادهای امیدآفرین در راستای منویات رهبر معظم انقلاب خواهیم بود.

حجت الاسلام صاحبقرانی ادامه داد: دغدغه ما بسترسازی ظرفیت های مختلف دستگاههای مختلف برای انجام عملیات های متعددی که در راستای ترویج و گسترش فرهنگ اسلام ناب محمدی است، می باشد, همچنین با همت شبکه هایی که با این مجموعه های پنج گانه مرتبط هستند اعم از فعالان فرهنگی هنری، حوزه قرآنی و سایر عرصه هایی که وجود دارد اقدامات بسیار خوب و توان افزایی را برای فعالان فرهنگی بتوانیم رقم بزنیم و حمایت های خوبی داشته باشیم و هدایت و نظارت خوبی را ناظر به مجموعه های فرهنگی در راستای اهداف منویات امامین انقلاب پیش ببریم. 

وی با بیان اینکه این دستگاها به دنبال تحقق الگوی اسلامی ایرانی هستند؛ در خصوص اهداف تفاهم نامه افزود: رصد و  شناسایی و اولویت بندی مسائل فرهنگی در سطح استان و شهرستان برای شناسایی دقیق و کامل دستگاههای ذی ربط با استفاده از شبکه های مرتبطی که دارند،مسئله های اساسی کشور را اولویت بندی کنیم همچنین حلقه های میانی مسئله کشور را می توانند حل کنند و این حلقه ها نیاز به رشد و توانمند سازی دارند تا مسئله یابی کنند و مسئله ها را بر اساس آنچه که در این دوره ها فرا می گیرند حل و فصل کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی سومین هدف این تفاهم نامه را رشد و توسعه فعالیت های محله محور و دانشگاهی در موضوعات فرهنگی، قرآنی، هنری و اجتماعی دانست و گفت: دانشگاهها ظرفیت بسیار خوبی هستند و باید از ظرفیت نخبه های دانشجویی به ظرفیت محله محور خود گره بزنیم تا اینها با استفاده از ظرفیت های محله اقدامات فرهنگی، اجتماعی و دانش بنیانی را طراحی کنند.

وی خاطر نشان کرد: چهارمین محور بحث ایجاد عملیات های مشترک فرهنگی و اجتماعی است که امروز اولین اقدام مشترک با عنوان رویداد پیشگام در ذیل امضای تفاهم نامه به اجرا در خواهد آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha