نشست خبری بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) برگزار شد

سید احمد زرهانی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی محور بسیاری از جریان‌ها در جهان اسلام است، گفت: ما از طرفی جریان امامت، غدیر و عاشورا را داریم و از طرف دیگر موضوع مهدویت مطرح است در واقع انقلاب اسلامی پل بین این دو جریان است و امروز شاهد هستیم همه جریان‌های مقابله با ظلم که در منطقه اتفاق می‌افتد از سوریه و عراق گرفته تا یمن و فلسطین از برکت انقلاب اسلامی است.

به گزارش  گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، نشست خبری بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با حضور سید احمد زرهانی قائم مقام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج)،  حجت الاسلام و المسلمین نصوری معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد، رضا بیگدلی معاون امور استان ها و حامد صالحی مدیر روابط عمومی ستاد و بنیاد در روز دوشنبه، ۳۰ خرداد ماه برگزار شد.

سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در این نشست با اشاره به فعالیت های بنیاد در جمع‌ آوری اطلاعات مناسب و کافی در حوزه مهدویت گفت: اولین اقدام‌ ما در بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) موضوع آموزش و جمع‌آوری مستنداتی از علما از زمان غیبت امام مهدی(عج) است و در همین راستا تألیفات زیاد و کلاس‌های آموزشی بسیاری برای آشنایی نسل نو با موضوع مهدویت و مقابله با استکبار انجام دادیم.

قائم مقام بنیاد افزود: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) در تمام کشور گسترده شده است و در همه استان‌ها دفتر داریم و علاوه بر آن تلاش می‌کنیم در شهرستان ها هم دفاتری را ایجاد کنیم. همچنین در هر استان شورای سیاستگذاری مهدویت با اشراف نماینده ولی فقیه و امام جمعه و با عضویت استاندار و مدیران کل دستگاه های اجرایی فعال هستند.

وی با ترسیم مسیر چله دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم، ابراز کرد: سه اصل اساسی از این بیانیه قابل استخراج است؛ نخست توسعه علم و سرمایه گذاری برای تولید علم و ایجاد زمینه خودکفایی علمی، دوم تمدن سازی و سوم مقدمه سازی و زمینه سازی برای ظهور که تمدن سازی از مهمترین زمینه های آن به شمار می رود.

سید احمد زرهانی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی محور بسیاری از جریان‌ها در جهان اسلام است، گفت: ما از طرفی جریان امامت، غدیر و عاشورا را داریم و از طرف دیگر موضوع مهدویت مطرح است در واقع انقلاب اسلامی پل بین این دو جریان است و امروز شاهد هستیم همه جریان‌های مقابله با ظلم که در منطقه اتفاق می‌افتد از سوریه و عراق گرفته تا یمن و فلسطین از برکت انقلاب اسلامی است.

قائم مقام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) عنوان کرد: تاکنون ۲۲ دوره مختلف مهدوی در سطوح ارشد و دکتری توسط مرکز تخصصی مهدویت در قم برگزار شده است و با تقویت نیرو و راه‌اندازی شبکه آموزش که از جمله اهداف ما است، بیش از ۳ هزار مربی در حوزه مهدویت در حال تلاش هستند.

زرهانی افزود: در بعد علمی سرمایه گذاری حضوری و مجازی داریم و با برخی متفکران جهان اسلام در لبنان، عراق، افغانستان، پاکستان و دیگر کشورها برای تولید علم و ترویج گفتمان مهدویت ارتباط گرفته ایم.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا نصوری معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) از راه‌اندازی مدرسه مجازی مهدویت خبر داد و گفت: این مدرسه همزمان با شیوع کرونا کار خود را آغاز کرد و در آن آموزش کوتاه مدت مهدویت و دوره‌های آموزشی برای اقشار مختلف خصوصاً روحانیون و طلاب برگزار می‌کنیم.

نشست خبری بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) برگزار شد

حجت الاسلام نصوری درباره مهدویت در گام دوم انقلاب گفت: بحث آموزش در حوزه گام دوم انقلاب در اولویت‌های بنیاد قرار دارد و در این راستا با بسترسازی در جامعه و کادرسازی، بحث بیداری اسلامی و جریان شهادت را در برنامه‌ها بنیاد قرار داده‌ایم و با تشکیل کارگروه مهدویت در ستاد اربعین در ایام پیاده‌روی اربعین با برپایی موکب‌هایی به ترویج مهدویت و پاسخ به شبهات پرداختیم.

وی از ضبط دوره‌های مهدویت خبر داد و گفت: این دوره‌ها به زبان‌های عربی، اردو و انگلیسی ضبط شده و فایل آن هم در اختیار علاقه‌مندان قرار داده می‌شود، در کنار آن هم سایت دوره به زبان‌های عربی و انگلیسی راه‌اندازی شده و آن را تقویت می‌کنیم. این دوره‌ها در ۷۴۰ دقیقه ضبط شده است و علاقه‌مندان پس از گذراندن دوره، ضمن شرکت در آزمون، گواهینامه پایان دوره را هم دریافت می‌کنند.

معاون آموزش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) درباره نحوه برگزاری دوره‌ها گفت: مرحله اول دوره مهدویت در گام دوم انقلاب اسلامی برای ۳ هزار مربی برگزار می‌شود تا آن ها بتوانند در شبکه فعالیت کنند. همچنین مرحله دوم برای روحانیون و ائمه جماعات برگزار می‌شود و در مرحله سوم سعی می‌کنیم دوره را برای فرهنگیان و کارمندان برگزار کنیم، البته در این راستا اگر نظام‌های آموزش عالی و حوزوی ورود کنند اتفاق خوبی است.

حجت الاسلام والمسلمین نصوری با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بر آمادگی برای طلوع خورشید عظمای ولایت، تصریح کرد: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، همسو با بیانیه گام دوم انقلاب به تبیین نقشه راه و ریل گذاری، بیان راهبردها و راهکارهای اجتماعی سیاسی مهدوی، ایجاد توجه در جامعه نخبگانی و اثرگذار نسبت به مهدویت و نشر و انتقال راهکارهای مهدوی برای تمدن سازی پرداخته است.

وی در ادامه ابراز کرد: برای تحقق این اهداف دوره مهدویت در بیانیه گام دوم انقلاب با سرفصل های ابعاد و ظرفیت مهدویت و تمدن نوین اسلامی، نقش مهدویت در انقلاب اسلامی، نقش مهدویت در جامعه پردازی، ویژگی های تمدن اسلامی و وجه تمایز آن با دیگر تمدن ها، راهکارهای اجتماعی و سیاسی و زیستی مهدویت در تحقق تمدن نوین اسلامی و بایسته های خودسازی در تمدن سازی نوین اسلامی را دنبال می کنیم.

او با بیان اینکه دوره آرمان بزرگ مبتنی بر ۱۵ سرفصل است، گفت: این دوره در ۷۴۰ دقیقه فیلم و آموزش تدوین شده که در پایان هر فصل از شرکت کنندگان امتحان گرفته شده و در نهایت به آن ها گواهینامه آنلاین و در لحظه اعطا می شود. این دوره معادل ۲۴ ساعت آموزش ضمن خدمت است لذا با نهاد ریاست جمهوری رایزنی داشته ایم تا برای فعالان فرهنگی دستگاه های دولتی امکان حضور در این دوره فراهم شود.

در پایان این نشست از پوستر دوره‌های مهدویت در بیانیه گام دوم انقلاب رونمایی شد.

نشست خبری بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) برگزار شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha