رفع مشکلات حوزه درمان منوط به اصلاح مکانیسم پرداخت در سیستم بهداشت و درمان است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان رفع مشکلات این حوزه و کمبود پزشکان را اصلاح مکانیسم پرداخت سیستم بهداشت و درمان کشور دانست.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت،  مسعود پزشکیان  در نشست علنی امروز (سه شنبه، 31 خردادماه) مجلس شورای اسلامی در خصوص گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره عملکرد دستگاه های مسئول در پوشش بیمه همگانی و حمایت از بیماران خاص و صعب الاعلاج، گفت: تا زمانی که مکانیزم پرداخت در سیستم بهداشت و درمان درست نشود نه مشکل مردم چابهار و نه مشکل کمبود نیروی انسانی حل نمی شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه افزود: تا زمانی که در کشور برای پزشکانی که به مناطق محروم می روند درآمد 10 تا 15 میلیون تومانی در نظر بگیریم و از آن ها بخواهیم که در این مناطق بمانند اما در سیستم های خصوصی به گونه ای دیگر عمل کنیم مشکلات حل نمی شود چرا که یک پزشک متخصص با انجام یک جراحی در بخش خصوصی می تواند سقف حقوق پزشکی که به مناطق محروم می رود را دریافت کند.

وی با اشاره به 80 درصد خدمات بهداشت و درمان که توسط دولت انجام می شود، یادآور شد: ما در بخش تجهیزات و خدمات بهداشت و درمان هزینه می کنیم اما حاضر نیستیم که به نیروی انسانی خود پول بدهیم، برابری بین کسانی که می دانند و نمی دانند و افرادی که کار می کنند یا غیرفعال هستند باعث می شود افرادی که در سیستم دولتی کار می کنند به انزوا کشیده شوند و کسانی که کار نمی کنند جریح تر شوند.

پزشکیان تصریح کرد: مشکل کشور ما نگاه غیرکارشناسی و غیر تخصصی به حوزه سلامت است، شب گذشته کمیسیون اصل 90 در صدا و سیما درباره تعداد پزشکان نظر داد و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این زمینه اظهارنظر کرده است این در حالی است که پزشکان با این رویه مخالف هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: آموزش با دستور اجرایی نمی شود و درمان را در کشور نمی توان با این رویه به نقطه هدف رساند. پزشکانی که اینگونه تربیت شوند قطعا در کشور نمی مانند و حتما مهاجرت می کنند کما اینکه در شرایط فعلی هم مشاهده می کنیم آیا فرزندان بزرگان ما در مناطق محروم و روستاها فعال هستند؟ لذا برای حل مشکل باید نسخه درست پیچید./

پایان پیام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha