گره گشایی از مشکل 11 ساله مالکین خیابان قزوین/رشد چشمگیر شاخص های ارزیابی عملکرد 6 ماهه دوم سال 1400 در منطقه

شهردار منطقه۱۷ در جلسه شورای معاونین از رشد شاخص های ارزیابی این منطقه در 6 ماهه دوم سال ۱۴۰۰ و موافقت کارگروه فنی کمیسیون ماده پنج با تغییر پهنه بخش‌ هایی از خیابان قزوین پس از ۱۱ سال خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه 17، جلسه شورای معاونین شهرداری منطقه دارالشهدا با حضور رضا شنگی شهردار منطقه، معاونین و جمعی از مدیران شهری در سالن کنفرانس شهرداری برگزار شد.

براساس طرح تفصیلی جدید شهر تهران، روند نوسازی پهنه املاک محور قزوین که در مناطق ۱۷ و ۱۰ شهرداری تهران واقع شده در طی ۱۱ سال گذشته، ثابت مانده بوده است. با توجه به ضرورت نوسازی بافت فرسوده و تاکیدات و اهمیت مسئله برای مدیریت شهری پایتخت برای خروج این محدوده از رکود ساخت و ساز، افزایش جذابیت اقتصادی و بالا بردن محرک‌های توسعه و نوسازی، پیشنهاد تغییر پهنه محور از پهنه S به پهنه M در دستورکار مدیریت شهری قرار گرفته است.

پس از انجام مطالعات و برگزاری جلسات کارشناسی، تغییر در این محور مورد موافقت کارگروه فنی کمیسیون ماده پنج شهر تهران قرار گرفت. پس از تصویب نهایی و ابلاغ دبیرخانه این کمیسیون، این محور شاهد جهشی بزرگ در امر نوسازی بافت‌های متراکم، فرسوده، ریزدانه، ناایمن و بی دفاع شهری خواهد بود.

شهردار منطقه در همین خصوص گفت: با پیگیری های شهرداری منطقه۱۰ و همکاران ما در منطقه۱۷، طی جلسه ای در کمیسیون کارگروه ماده 5، مصوب شد بخشی از پهنه محور قزوین در منطقه 10 و بخشی در منطقه 17 تغییر کند که این مسئله اتفاق بزرگی برای مدیریت شهری است.

با توجه به گزارش معاونت برنامه ریزی شهرداری منطقه و بر اساس بررسی ها و ارزیابی های انجام گرفته، شاخص های ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۰ به نسبت ۶ ماهه نخست با رشد مطلوبی مواجه شده است. گفتنی است، در این جلسه شهردار منطقه بر لزوم اجرای پروژه های توسعه محله ای و توجه به نواحی و تقویت ناحیه محوری در راستای ارائه خدمات بهتر و با کیفیت به شهروندان را تاکید کرد.

در پایان این جلسه دستوراتی در خصوص تشکیل هئیت اندیشه ورز، اقدام لازم در خصوص توسعه فضای سبز در محلات کم برخوردار، پیگیری و اقدام لازم برای اتصال برخی از املاکی که به شبکه فاضلاب متصل نشده اند نیز، صادر شد.
انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha