راه شهات برای هر قشری  در کشور باز است

راه شهات برای هر قشر، تفکر و اعتقادی در این کشور باز است.

9 به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) زنجان ، شامگاه روز سه‌شنبه ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۱، فیلم سینمایی «هناس» با حضور کارگردان، تهیه‌کننده فیلم و همسر و فرزند شهید داریوش رضایی‌نژاد، مسئولین استانی و فعالان فرهنگی و رسانه‌ای استان در زنجان اکران شد.

فیلم سینمایی «هناس» به کارگردانی کارگردانی حسین دارابی حول محور شهید داریوش رضایی‌نژاد دانشمند هسته‌ای ایران است و به روایت تلاش و چالش‌های همسر شهید می‌پردازد که در قالب فیلم سینمایی به نمایش درآمده‌ است.

شامگاه  سه‌شنبه ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۱، پس از اکران فیلم «هناس» خبرنگاران و حاضرین در نشست پرسش و پاسخ که عمده از جوانان و نوجوانان استان بودند، پس از تماشای فیلم به طرح سوالات خود را پرداختند. و در پایان نشست نیز با حضور مسئولین استانی و فعالان فرهنگی از همسر شهید داریوش رضایی‌نژاد دانشمند هسته‌ای ایران و عوامل سازنده فیلم «هناس» تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

شهره پیرانی (همسر شهید داریوش رضایی‌نژاد) در خصوص تولید فیلم لحظه‌هایی از زندگی و شهادت همسرشان اظهار کرد: پیش از اینکه فیلم را ببینم فکر می‌کردم نمی‌تواند من را تحت تاثیر قرار دهد ولی فیلم به گونه‌ای بود که من را تحت تاثیر قرار داد، وی در مورد بازیگران نقش اصلی فیلم گفت: در انتخاب بازیگران آنچه که برایم اهمیت داشت این بود شخص بازیگر به نقشی که ایفا می‌کند اعتقاد داشته باشد و از لحاظ عقایدی برای نقش ارزش قائل باشد، چون این قصه تنها روایت من نیست، بلکه روایت زن‌ها و مردهای شبیه من است و اگر در جزئیات غرق شویم شاید هدف اصلی شهید و سازندگان فیلم را گم کنیم و خانم زارعی نیز نقش خود را خیلی نزدیک به من بازی کرده بود.

وی در پاسخ به سوال تفاوت پوشش خود در فیلم و زمان حال خاطرنشان شد: سازندگان فیلم و من اصرار داشتیم به مخاطب دروع نگوییم و بخشی از مخاطبی که فیلم را می‌بیند، شهره پیش از شهادت را نیز دیده بود و اگر من را با چادر می‌دیدند به کل فیلم شک می‌کردند. همچنین برآیندی که از این نوع روایت می‌شود، این است که راه شهات برای هر قشر، تفکر و اعتقادی در این کشور باز است.

 راه شهات برای هر قشری  در کشور باز است

 در ادامه حسین دارابی، کارگردان فیلم هناس نیز گفت: در فیلم ما قهرمان قصه همسر شهید است که قهرمانانه از خاک خارج می‌شود و راه راهمسر شهید ادامه می‌دهد و آرمیتای قصه نیز راه شهید را ادامه خواهد داد.

محمدرضا شفاه تهیه‌کننده فیلم "هناس" گفت: زندگی این افراد فراز و نشیب داشته و در این قصه زنی را می‌بینیم که می‌خواهد همسر خود را از شرایطی خطرناکی که برای زندگی می‌بیند نجات دهد و ما نمی‌توانستیم خیلی وارد فضای امنیتی شویم و می‌خواستیم قصه یک قصه خانوادگی باشد البته سعی کرده‌ایم تهدیدها را نیز نشان دهیم ولی هدف ما فیلم جاسوسی یا امنیتی نبود.

تهیه‌کننده فیلم هناس نیز بیان کرد: وقتی می‌خواهیم فیلم سینمایی بسازیم باید قصه را دراماتیک کنیم و نمی‌توانستیم عین زندگی شهید را ساخته و مستندسازی کنیم، به همین دلیل مجبور بودیم در مواقعی شخصیتی اضافه کنیم و جاهایی را پررنگ‌تر یا کمرنگ‌تر کنیم تا قصه جذابی روایت شود و این قصه عین به عین زندگی شهید نبوده و روح کلی زندگی آن‌ها در فیلم وجود داشته و صحنه شهادت نیز بسیار شبیه اتفاق رخ داده بوده‌ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha