برپایی بیش از ۱۰۰ کارگاه تخصصی فرهنگی و هنری در مراکز کانون کردستان

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان از تدارک گسترده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان در سنندج و تمامی شهرستان های استان برای پر کردن اوقات فراغت تابستان به صورت حضوری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، حمیدرضا گوهری گفت: با توجه به موضوع تعطیلی مدارس در تابستان و شروع اوقات فراغت دانش‌آموزان برنامه‌ریزی‌های لازم جهت برگزاری بیش از ۱۰۰ کارگاه آموزشی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان صورت گرفته است. .

گوهری افزود: ثبت‌نام کارگاه های فصل تابستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان از تاریخ ۱۵ خرداد آغاز شده  و  تا ۱۵ تیر ادامه دارد البته فعالیت‌های اوقات فراغت کانون پرورش فکری استان در طول سال بدون وقفه و تعطیلی در حال اجراست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری استان با ۲۱ مرکز ثابت و ۴ کتابخانه سیار روستایی فعالیت می کند گفت: کانون پرورش فکری در تابستان امسال در رشته های قرآن، نقاشی، خوشنویسی، سفالگری، پویانمایی، موسیقی، نمایش خلاق، از علاقمندان ثبت نام می کند.

گوهری با بیان اینکه فعالیت های کانون پرورش فکری در فصل تابستان پررنگ تر می شود شناسایی و رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان در ایام فراغت را از اهداف این نهاد برشمرد.

وی همچنین در سخنانی گفت : محیطی امن، شاداب و پر از جاذبه، تعامل مناسب با مخاطبان، توجه به استعداد و خلاقیت ها، استفاده از بهترین شیوه های آموزش غیرمستقیم، وجود کتابخانه ای خاص برای کودکان و نوجوانان بخشی از ویژگی های مراکزهای فرهنگی و هنری کانون به شمار می رود.

سرپرست کانون استان کردستان در سخنانی تقویت مهارت‌ها و خلاقیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری کودکان و نوجوانان را ضروری دانست و گفت: یکی از راهکارهای جدی تقویت مهارت‌های کودکان استفاده درست از اوقات فراغت است که یکی از اصلی‌ترین محورهای فعالیت کانون پرورش فکری موضوع اوقات فراغت است و کانون در این راستا به اجرای برنامه‌های مختلف از جمله فعالیت‌های کتاب محور در کتابخانه‌های تخصصی کودک و نوجوان و فعالیت‌های نمایش عروسکی، قصه گویی، شعر خوانی، فعالیت‌های ادبی، انیمیشن، سفالگری، کاردستی، معرفی شخصیت، بحث آزاد، رباتیک، نجوم و کلاس‌های ویژه‌ی سفالگری، نقاشی و موسیقی می‌پردازد.

گفتنی است؛ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ۲۱ مرکز ثابت و ۴ کتابخانه سیار روستایی در تمامی شهرستان‌های استان آماده ارائه خدمات فرهنگی، هنری و ادبی در طول سال به کودکان و نوجوانان کردستانی می‌باشد.  .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha