مدرسه در معنای کنونی سازمان محور است / راه اندازی نخستین بوستان های تربیت علوی و فاطمی در زنجان

رییس دانشگاه آزاد اسلامی اسلامی استان زنجان گفت: مدرسه در معنای کنونی سازمان محور است در حالی که در سنت ما تعلیم و تربیت مربی محور بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ، محمدمهدی طهرانچی ظهر روز چهارشنبه در آیین افتتاح نخستین بوستان های تربیت علوی و فاطمی دانشگاه آزاد اسلامی در زنجان اظهار کرد: مدرسه در معنای کنونی سازمان محور است در حالی که در سنت ما تعلیم و تربیت مربی محور بود.

وی با بیان اینکه روز به روز از معلم محوری فاصله گرفته و به محدوده تعلیم و تربیت سازمان محور وارد شده ایم افزود: پس از مدتی  مشاهده  کردیم که این سازمان محوری تعلیم و تربیت، سرابی بیش نیست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه در دوران  همه‌ گیری شیوع بیماری کرونا، به صورت افراطی به سمت فضای مجازی رفتیم، اظهارداشت:  باید در این دوران آموزش  دانش آموزان مبتنی بر مربی محوری، دنبال می شد.

طهرانچی با اشاره به  تاسیس نخستین بوستان علوی و فاطمی در زنجان که یک اتفاق مبارک در حوزه تربیت دانش آموزان و نسل نو است بیان کرد: با تاسیس بوستان های تربیت علوی و فاطمی در دانشگاه آزاد اسلامی در پی یک نقش آفرینی جدید در زمینه آموزش و پرورش دانش آموزان هستیم.

احمد نقیلو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان در ادامه این این مراسم با بیان اینکه بوستان تربیت علوی و فاطمی این دانشگاه در فضای ۱۲ هزار مترمربعی با سه هزار و ۶۰۰ متر مربع فضای آموزشی ایجاد شده است، افزود: فاز نخست این مجموعه دارای ۳۲ کلاس درس و ۱۴ مکان ویژه امور اداری و فعالیت های تجمعی دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه توسعه فازهای بعدی این مجموعه در دستور کار است، افزود: برای بازسازی فاز نخست این مجموعه در سایت قدیم دانشگاه ( اعتمادیه)، ۵.۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و برای تکمیل این مجموعه به پنج میلیارد تومان دیگر نیز نیاز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha