هوای زنجان برای تمامی گروه ها ناسالم است

کارشناس بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره کل حفاظت محیط زیست استان  زنجان گفت: شاخص لحظه ای کیفیت هوای زنجان  در ساعت ۱۳ روز پنجشنبه (۲ تیرماه)‌عدد ۱۸۰ را نشان می‌دهد که بیانگر "هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها است.

الناز هاشمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان با بیان اینکه شاخص کیفی هوای زنجان در سه ساعت گذشته منتهی به ساعت  ۱۳ روز پنجشنبه ۲ تیرماه  ۱۸۰ است.

وی تصریح کرد:  عامل آلاینده ذرات معلق در هوا با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون بوده و در حال حاضر وضعیت کیفی هوا ناسالم برای  تمامی گروهها می باشد.

کارشناس بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره کل حفاظت محیط زیست استان  زنجان با بیان اینکه این شرایط هوایی احتمال افزایش بروز علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری‌های قلبی، ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان را در پیش دارد افزود: بر این اساس توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

هاشمی با اشاره به اینکه چنانچه شاخص کیفیت هوا بین عدد ۵۱ تا ۱۰۰ باشد، کیفیت هوا زرد رنگ و قابل قبول گزارش می‌شود اظهار کرد: اگر این عدد بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ و نارنجی رنگ باشد، کیفیت هوا ناسالم برای گروه‌های حساس شامل کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و ریوی و زنان باردار است.

وی تصریح کرد: کیفیت هوا زمانی به رنگ قرمز درمی‌آید که شاخص آن فراتر از عدد ۱۵۰ رود؛ از این‌ رو چنانچه شاخص کیفیت هوا بین عدد ۱۵۱ تا ۲۰۰ باشد، گفته می‌شود که هوا برای همه افراد ناسالم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha