فعال شدن بیمارستان هلال‌احمر در عربستان سعودی با امکانات تخصصی

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر از فعال شدن بیمارستان این جمعیت در مکه مکرمه و استقرار درمانگاه‌ در ۲۸ هتل محل اسکان زائران ایرانی حج تمتع خبر داد.

دکتر سیدعلی مرعشی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت گفت: بیمارستان تخصصی جمعیت هلال‌احمر در مکه مکرمه دارای بخش‌های آزمایشگاه، بستری، رادیولوژی و سونوگرافی و دندانپزشکی است.

وی افزود: در ۲۸ هتل محل اسکان زائران ایرانی نیز درمانگاه‌های مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر به شکل ۸ ساعته و ۱۶ ساعته فعال هستند. همچنین در سه منطقه مکه مکرمه نیز در ستادها درمانگاه شبانه‌روزی داریم و خدمات لازم را به زائران ایرانی ارائه می‌دهیم.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر ادامه داد: زائران بیمار در هتل محل اسکان خود که دارای مطب، پزشک معالج و خدمات نوار قلب و ... است، ویزیت و معاینه می‌شوند و اگر نیاز به خدمات سطح بالاتر داشته باشند به بیمارستان ارجاع داده می‌شوند. علاوه بر این، زائران در صورت احساس نیاز به خدمات بیمارستانی می‌توانند به بیمارستان هلال‌احمر مراجعه کنند.

در موسم حج تمتع امسال بیش از ۳۹ هزار و ۶۰۰ حاجی ایرانی در سرزمین وحی حضور می‌یابند؛ سفر زائران ایرانی از روز 23 خرداد ماه به سرزمین وحی آغاز شده و انتقال آن‌ها به دو شهر مدینه و جده تا روز سیزدهم تیرماه ادامه می‌یابد.بازگشت زائران نیز تا روز هفتم مرداد ماه و آخرین روز ذی الحجه خواهد بود.

گفتگو از:سعید حجازی راد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha