کد خبر: 182546
۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۶:۲۱

امام جمعه سنندج :

مستاجران گرفتار اجاره‌بهای نامتعارف مسکن در کردستان شده اند

تلاشهای دستگاه قضایی در کاهش جمعیت کیفری زندانیان و اجرای عدالت قابل تقدیر است.
مستاجران گرفتار اجاره‌بهای نامتعارف مسکن در کردستان شده اند

امام جمعه سنندج از افزایش بی‌رویه نرخ اجاره‌بهای مسکن انتقاد کرد و گفت: نبود ‌قانون در افزایش اجاره ‌بها موضوعی نیست که نسبت به آن بی‌تفاوت بود لذا نظارت بر این حوزه باید بیشتر شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج  در مسجد جامع این شهر  گفت:  نماز جمعه از اجتماعات بزرگ و دانشگاهی از مکتب بلند پایه پیامبر مکرم اسلام است.

رستمی اظهارکرد:  شرکت در نماز جمعه موجب نزدیکی انسان به حق تعالی می‌شود و در قرآن کریم و آیات و احادیث بسیاری به برپایی نماز جمعه، سفارش و تاکید شده است.

وی با بیان اینکه ادای نماز جمعه یک فرض عینی است گفت: نماز جمعه حج مساکین و عید مؤمنین است.

امام جمعه سنندج افزود: شرکت در نماز جمعه موجب تقویت برادری و اتحاد بین مسلمانان و خنثی شدن توطئه‌های کینه‌ورزان و دشمنان می‌شود.

وی بر حرکت بر اساس سنت و شریعت اسلام تاکید کرد و گفت: باید با احیا و اجرای سنت‌های دین اسلام در مسیر رفع مشکلات امروز جامعه حرکت کرد.

امام جمعه سنندج خاطرنشان ساخت: امروز بیش از هر زمانی نیازمند بازگشت به سنت‌های ارزشی و دستورات دین اسلام هستیم.

وی با اشاره به اینکه مساله مهم برای ما قانون و شریعت است گفت: جوانان ما باید در مسیر توسعه و عمران بیشتر تلاش کنند.

وی اضافه کرد: شهدا بهترین الگو برای مردم و مسوولان هستندو باید با حرکت در مسیر شهدا سهم خود را در خدمت به همنوع ایفا کنیم.

امام جمعه سنندج بااشاره به موضوع مواد مخدر و لطمات اعتیاد به جامعه گفت: اعتیاد انسان را به تباهی و نابودی می‌کشاند متاسفانه امروز درگیری افرادی در همین جامعه به مواد مخدر مشکلات جدی برای خانواده‌ها و جامعه به وجود آورده است.

رستمی توسعه عمران و آبادانی سعادتمندی را در گرو حرکت بر اساس و مبنای دستورات دین و اجرای عدالت اجتماعی در حوزه‌های مختلف برشمرد .

وی با اشاره به ضرورت گسترش عدالت محوری  در تمام حوزه‌های زندگی بشری، گفت: سعادتمندی جوامع انسانی در گرو تحقق عدالت در تمام زوایای زندگی به لحاظ فرهنگی اقتصادی اجتماعی و ...است.

ماموستا رستمی در ادامه با تبریک هفته قوه قضائیه، اذعان کرد: رئیس‌کل دادگستری کردستان در دو سال اخیر در استان تلاش و کمک‌های زیادی به کاهش جمعیت کیفری زندانیان، اجرای عدالت و کسری پرونده‌ها در این استان کرده است.

وی قضاوت را شغلی بسیار خطیر خواند و با تاکید بر ضرورت رعایت تقوا و عدالت در همه مسائل افزود: اجرای عدالت باعث کاهش فاصله‌های طبقاتی و ایجاد و حفظ امنیت و آرامش در جامعه می‌شود، همان‌گونه رویکرد و سیاست دستگاه قضا باعث تحقق این امر مهم در جامعه شده است.

ماموستا رستمی در بخش دیگری از خطبه‌ها خاطرنشان کرد: اگر معرفت و عرفان در جامعه ما کم‌رنگ شود آن جامعه رو به تباهی و نابودی کشیده خواهد شد.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه همه در هر جایگاهی در تحقق عدالت اجتماعی و رفع آسیب‌های و ریشه کن کردن مشکلات نقش داریم گفت: اینکه مشکلات اقتصادی وجود دارد قابل انکار نیست اما نباید در چنین شرایط فشار مضاعف بر یکدیگر وارد کنیم.

وی از افزایش بی‌رویه نرخ اجاره‌بهای مسکن انتقاد کرد و گفت: نبود ‌قانون در افزایش اجاره ‌بها موضوعی نیست که نسبت به آن بی‌تفاوت بود لذا نظارت بر این حوزه باید بیشتر شود.

 امام جمعه سنندج اضافه کرد: مستاجران گرفتار اجاره‌بهای نامتعارف مسکن شده و مالکان هم نسبت به این موضوع و شرایط اقتصادی مستاجران بی‌توجه هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha