کد خبر: 182559
۴ تیر ۱۴۰۱، ۸:۰۱

کتابخانه عمومی مشارکتی سرای محله نایسر سنندج به بهره برداری رسید

۸۲ باب کتابخانه نهادی و مشارکتی در استان کردستان وجود دارد
کتابخانه عمومی مشارکتی سرای محله نایسر سنندج به بهره برداری رسید

کتابخانه عمومی مشارکتی سرای محله ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج با حضور جمعی از مسوولان استان، اهالی فرهنگ و اهالی محله نایسر به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان در آیین افتتاح این کتابخانه اظهار داشت: این کتابخانه عمومی به مساحت ۲۵۰ متر مربع و ۱۲۰ متر زیربنا برای استفاده مردم ناحیه منفصل شهری نایسر تجهیز و آماده شده و دارای بخش های متنوعی است.

محمد مخدومی اظهار داشت: کتابخانه عمومی سرای محله نایسر شامل سالن مطالعه، مخزن کتابخانه، بخش کودک و همچنین بخش ویژه کلاس های آموزشی برای استفاده علاقه مندان است و می تواند به یکی از کتابخانه های مجهز استان تبدیل شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان یادآور شد: منابع مورد نیاز کتابخانه سرای محله نایسر توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور،  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و همچنین برخی از خیرین فرهنگی سنندج فراهم شده است.

وی یادآور شد: ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج با جمعیتی افزون بر ۸۰ هزار نفر با کمبود فضاهای فرهنگی مواجه است و راه‌اندازی کتابخانه سرای محله به همت کتابخانه های عمومی و استانداری گام کوچکی در رفع این کمبودها به شمار می رود.

مخدومی با تقدیر از ادارات فرهنگی و شهرداری سنندج برای همکاری در زمینه توسعه کتابخانه های استان، ابراز امیدواری کرد با افتتاح این کتابخانه شاهد استقبال علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی باشیم و بخشی از نیازهای مردم این شهرک در این حوزه برطرف شود.

در حال حاضر ۸۲ باب کتابخانه در استان کردستان وجود دارد که ۵۲ مورد نهادی و ۳۰ مورد مشارکتی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha